ضرورت جلوگیری از ایجاد ارزش های کاذب در انتخاب رشته تحصیلی

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد چهارمحال و بختیاری بر ضرورت جلوگیری از ایجاد ارزش های کاذب در انتخاب رشته های تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۰۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مشاوران هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنکور سراسری 94 و کارشناسان آموزش بنیادهای شهرستان برگزار شد.

روح الله رسولی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد استان گفت: نیاز امروز کشور به دانشمندان و نخبگان علمی بیش از پیش است تا بتوانند در چرخه های مختلف علمی و صنعتی به کشور کمک کنند.

وی افزود: مشاوران هدایت تحصیلی باید زمینه های لازم برای بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان شاهد و ایثارکر نسبت به ویژگی ها و توانایی هایشان فراهم کنند.

رسولی خطاب به مشاوران تحصیلی گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری آموزشی و درسی باید به گونه ای باشد که هر یک از رشته های تحصیلی از ارزش خاص خود در جامعه برخوردار باشد و از ایجاد ارزش های کاذب برای بعضی از رشته ها خودداری شود.

انتخاب رشته با توجه به استعداد و علاقه و بازار کار، نقل و انتقال دانشجویی، نحوه استفاده از سهمیه ها در قبولی دانشگاه ها، بومی سازی دانشجویان در محل سکونت و نحوه پرداخت شهریه ها مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار