معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: تفاوت ایران با کشورهایی که از فروش نفت واردات فناوری انجام می‌دهند، باید در نیروی انسانی باشد.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۴۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ،کارگاه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UN-APCICT) در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.

رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران در افتتاحیه این کارگاه اظهار داشت:‌ طبق آمارهای سال 2014 شاخص نیروی انسانی توسعه دولت الکترونیک در ایران 68 صدم و در کشوری پیشرو مانند کره جنوبی 98 صدم است. این در حالی است که متوسط شاخص توسعه الکترونیک در آسیا 67 صدم است و ایران یک صدم از متوسط آسیا در شاخص توسعه دولت الکترونیک جلوتر است.

وی گفت: شاخص 68 صدم توسعه دولت الکترونیک در ایران در شرایطی حاصل شده که حدود 200 هزار فارغ‌التحصیل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور وجود دارد و سهم سرمایه انسانی مورد نیاز برای توسعه دولت الکترونیک نشان می‌دهد جای کار بیشتری هنوز باقی است.

باقری اصل ادامه داد: همزمان با لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک ارتقاء شاخص سرمایه انسانی در راه این توسعه ضروری است.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات توضیح داد:‌تفاوت ایران با کشورهایی که واردات فناوری دارند (نظیر کشورهایی که از فروش نفت اداره می‌شوند)، شاخص سرمایه انسانی فرصت برگزاری این کارگاه‌ها و تعاملات بین‌المللی آموزشی فرصت مغتنمی را برای توسعه و ارتقاء شاخص سرمایه انسانی فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: همچنان که سرفصل‌هایی که در کارگاه حاکمیت اینترنت مطرح خواهد شد جزء سرفصل‌های آموزشی سازمان مدیریت برای مدیران ارشد است و پس از گذراندن این مباحث باید بومی‌سازی و تاثیرگذاری در بهبود این دانش دنبال شود.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: ابزارهای توسعه دولت الکترونیک و مدیریت پروژه‌های دولت الکترونیک از سرفصل‌های دوره‌های بعدی خواهند بود.

کارگاه آموزشی حاکمیت  اینترنت از 5 تا 8 مرداد 94، در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات