یک مقام سیاسی پاکستانی اعلام کرد لغو تحریم‌ها می‌تواند راه ورود انرژی ایران را به جنوب آسیا هموار کند و این کشور برای تجارت با ایران منتظر لغو کامل تحریم‌ها می‌ماند.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۵۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از واشنگتن تایمز، سید طریق فاطمی، دستیار ویژه نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، طی سخنانی اعلام کرد لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران می‌تواند فرصتی برای افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران باشد.

وی تأکید کرد این رویداد چهره بازار انرژی جنوب آسیا را متحول خواهد کرد و و راه را برای تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران- پاکستان هموارتر می‌کند.

فاطمی ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای هر چه زودتر اجرایی شود.

این مقام پاکستانی تأکید کرد این کشور معتقد است که باید برای آغاز فعالیت‌های تجاری، تا لغو کامل تحریم های علیه ایران صبر کند و اقدامی در این راستا انجام ندهد.

فاطمی اعلام کرد با این حال مقامات این کشور در حال مذاکره برای تبیین چشم انداز ساخت این خط لوله با مقامات ایرانی هستند.

این دیپلمات پاکستانی تأکید کرد پس از ده ها سال جنگ و ناآرامی در این کشور در حال حاضر شرایط روند مثبتی را در جهت ثبات در پیش گرفته است و افزایش مبادلات تجاری برای رشد اقتصادی این کشور حیاتی است.

فاطمی تأکید کرد لغو تحریم ها می تواند فرصت مناسبی را برای پاکستان فراهم کند تا مبادلات تجاری خود با ایران را افزایش دهد.

وی افزود ما خط مرزی طولانی با ایران داریم و همین امر نشان دهنده پتانسیل تجارت بالا بین دو کشور است و نباید بیش از این تحریم ها ما را تحت فشار قرار دهد.

تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان می تواند به این کشور برای مقابله با کمبود شدید انرژی کمک کند.‌

طی ماه های گذشته به دلیل نبود منابع سوخت برای نیروگاه‌های این کشور و قطع برق در مناطق مختلف این کشور در کنار گرمای شدید بیش از هزار نفر جان خود را از  دست داده اند.

فاطمی تأکید کرد آغاز انتقال گاز به پاکستان تنها به نفع این کشور نخواهد بود چرا که این اقدام می تواند به افزایش مبادلات کشورهای منطقه منجر شده و به ثبات و صلح بیشتر منتج شود.

این سیاستمدار پاکستانی تأکید کرد تقویت روابط ایران با پاکستان می تواند برای برخی کشورهای عربی منطقه که با توافق ایران با گروه 5+1 مخالفت کرده اند، ناخوشایند باشد.

ارسال نظرات