سخنگوی کمیسیون ویژه تولید مجلس گفت:‌ از ۲۷ آیین نامه قانون رفع موانع تولید ۲۱ مورد آن تهیه و ۱۸ مورد نیز از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، اسماعیل جلیلی  با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44، اظهار داشت:‌ این جلسه با حضور مسئولان وزارت اقتصاد، اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌ها و سازمان بازرسی در خصوص قانون بهبود فضای کسب و کار برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی با بیان اینکه گزارش اجرای ماده 13 قانون بهبود فضای کسب و کار قرائت شد، گفت: یکی از موضوعات مربوط به برگزاری شورای گفت‌وگوی استان‌ها توسط اتاق بازرگانی بود که به ریاست استاندار و دبیری اتاق‌ها به صورت مستمر باید برگزار شود و بی‌برنامگی در برخی استان‌ها وجود دارد و برخی دیگر از استان‌ها حتی یک جلسه هم برگزار نشده که مورد اعتراض اعضاء کمیسیون قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به موضوع اجرایی شدن مصوبات شورای گفت‌وگو اشاره کرد و یادآور شد:‌ قرار است به صورت سه ماهه گزارش ابزارهای نظارتی و تشویقی اعمال و به کمیسیون ارائه شود. همچنین موضوع نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی و گزارش سازمان بازرسی ارائه شد در این گزارش سازمان بازرسی به ماده 24 ایراد گرفته که شفافیت لازم برای جلوگیری از سوء استفاده و رانت اطلاعات در جریان واگذاری شرکت‌ها وجود ندارد، همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد در زمان واگذاری مسئولیت شرکت خصوصی افق توسعه خلیج فارس که خریدار شرکت دولتی بوده را بر عهده داشته که مورد ایراد سازمان بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌مقرر شد در قالب استحضاریه ماده 24 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44، برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه شود.

به گفته جلیلی، گزارش وزارت اقتصاد از تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور ارائه شد و در حال حاضر دولت از 27 آئین‌نامه اجرایی این قانون 21 آئین‌نامه را تهیه و تدوین کرده که از این تعداد نیز 18 آئین‌نامه در هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است.

ارسال نظرات