معاون سازمان امور مالیاتی

رستوران‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای مشمول مالیات ارزش افزوده‌اند/ استثنا اغذیه فروشی‌های تک‌شعبه‌ای

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: اغذیه فروشی‌ها و ساندویچی‌های تک شعبه‌ مجاز به دریافت مالیات ارزش افزوده نیستند.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۷۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علیرضا طاری‌بخش  در پاسخ به این سؤال که آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش کالا موظف به اخذ مالیات ارزش افزوده از مصرف‌کننده هستند، اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه، شهروند و دیگر مراکز که شرکت حقوقی محسوب می‌شوند موظف به اخذ مالیات ارزش افزوده کالاهای تعیین شده هستند.

معاون مالیات ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به فراخوان جدید مشمولان مالیات ارزش افزوده، بیان داشت: در کنار فراخوان چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها، فست‌فودهای زنجیره‌ای نیز مشمول مالیات ارزش افزوده هستند و اغذیه‌فروشی‌ها و ساندویچی‌های تک شعبه حق دریافت این مالیات را از مصرف‌کننده ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان مالیات ارزش افزوده فروشگاه‌های بزرگ باید روی فاکتور درج شود، گفت: در ریز جزئیات این کالا و هم در مجموع فاکتور باید میزان مالیات برای مصرف‌کننده شفاف و مشخص باشد.

طاری‌بخش تأکید کرد: طبق قانون برخی کالاها مشمول این مالیات نبوده و نباید مالیات آن اخذ شود، به همین علت در اطلاعات ارزش افزوده هر کالا در فاکتور ضروری است و باید کنترل شود.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: معمولاً فروشگاه‌های بزرگ عملکرد شفاف در زمینه اخذ مالیات ارزش افزوده دارند.

بنا به این گزارش ، در فاکتورهای مصرف‌کننده فروشگاه‌های بزرگ مقابل معادل کلمه فارسی مالیات ارزش افزوده (VAT) مبلغ آن درج شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار