معاون برنامه ريزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارایه شده است و هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در حال بررسی است.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۶۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر امانی با بیان اینکه در چند سال اخیر و در دوره اخیر مدیریت شهری، تلاش شده که فاصله ارایه گزارش تفریغ بودجه شهرداری به شورا را به حداقل برساند، افزود: دلیل این تاخیر میزان و حجم بودجه و پیچیدگی و گستردگی آن است.

وی تصریح کرد: همه ساله عملیات مالی شهرداری پایتخت تا انتهای خردادماه سال آینده آن به طول می انجامد و طبیعی است که تا ۱۵ اردیبهشت ماه امکان تقدیم گزارش بودجه به شورای شهر وجود نداشته باشد.

امانی با اشاره به اینکه معتقدیم اگر نمی توانیم در وقت مقرر شده گزارش تفریغ بودجه را ارایه کنیم باید حداقل بتوانیم با فاصله زمانی کمتری آن را ارایه دهیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال توانستیم این فاصله را به یک ماه کاهش دهیم، به عبارت دیگر به جای اینکه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران را پایان اردیبهشت ماه تقدیم شواری شهر کنیم، آن را پایان خردادماه تحویل دادیم.

معاون شهردار تهران گفت: تفریغ بودجه سال ۹۲ خوشبختانه در جلسات قبلی شورای اسلامی شهر تهران چندین بار و در جلسات مختلف توسط اعضای محترم بررسی شد و پاسخ های شهرداری به نظرات مختلف و متفاوت ارایه شد، که به تصویب شورا هم رسید.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارایه شده است، ادامه داد: هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در حال بررسی است و بزودی به صحن علنی شورای شهر می آید.

امانی خاطرنشان کرد: شورای شهر عملکرد شهرداری تهران را بر مبنای ۳ موضوع مورد بررسی قرار می دهد که این موارد تبصره های اول: بودجه مصوب سالانه و تبصره های آن، دوم: اصلاحیه بودجه شهرداری و سوم: اعمال اختیارات ماده ۲۸ که قانون به مدیریت شهری اجازه داده که تا ۱۰درصد جابجایی در فصول را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایرادات گرفته شده در تفریغ بودجه شکلی یا ماهوی است، گفت: شورای شهر از بودجه سال ۹۲ به طور کلی ۱۱ ایراد گرفته بود که ۶ مورد آن اشکال شکلی بود. به عنوان نمونه شهرداری باید یک گزارش را در طول سال به صورت هر فصل یک بار تقدیم شورا کند که این کار را انجام نداده بود، البته باید اعلام کنم این اشکالات طبیعی است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: یکی دیگر از اشکالاتی که شورا در تفریغ بودجه سال ۹۲گرفته بود این است که چرا شهرداری تعدادی از پروژه هایی که به آنها منابع تخصیص داده بوده از دستور کار خود خارج کرده است؟ پاسخ شهرداری پایتخت به شورای شهر این بود که در لایحه بودجه سال ۹۲ به شهرداری اجازه داده شده که یک کمیته تخصیص تشکیل دهد که آن کمیته تخصیص اولویت تامین منابع برای پروژه ها را تعیین کند.

امانی با بیان اینکه خوشبختانه تفریغ بودجه سال ۹۲ شهردای تهران تایید شده است، ادامه داد: باید بگویم که هرکدام از پروژه هایی که منابع به آنها اختصاص داده نشده است دلایل محکم و مشخصی داشته که به شورا اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۳ نیز توسط شهرداری پایتخت تحویل شورای اسلامی شهر شده است، عنوان کرد: امیدواریم این تفریغ بودجه نیز به تایید اعضای محترم برسد.

معاون برنامه ريزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در پایان در پاسخ به این سئوال که اگر اعضای شورا از پاسخ های شهرداری تهران در تفریغ بودجه قانع نشوند و شهرداری تهران خارج از مصوبات عمل کرده باشد آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: به طور قطع این اختلاف توسط مراجع نظارتی رسیدگی خواهد شد. 

امانی افزود: در تمامی گزارش تفریغاتی که شهرداری طی چند سال گذشته تقدیم شورای اسلامی شهر کرده است، هیچ موردی که خارج از ردیف مصوب بودجه هزینه کرده باشد، وجود نداشته است. البته ممکن است که شهرداری بیشتر از بودجه مصوب برای پروژه ای هزینه کرده باشد که آن را هم در اصلاحیه بودجه اعلام کرده است.

ارسال نظرات