رئیس اتحادیه سراسری تعاونی تولیدی استان تهران
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی تولیدی تهران با تأکید بر اینکه منابع بیکاری باید به سمت ایجاد اشتغال هدایت شود گفت: در حال حاضر تولید با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت سرپاست و نرخ بالای سود بانکی یکی از مونع رشد تولید است.
کد خبر: ۸۵۴۶۷۶۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علیرضا مرادی در رابطه با وضعیت واحدهای تولیدی گفت: نیمی از تعاونی های تولیدی50 درصد از کل تعاونی های کشور را تشکیل می‌دهند که در حال حاضر تعداد آنها 60 هزار واحد در کل کشور است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های بزرگ در گذشته تعاونی بودند افزود: ایران خودرو و فولاد تعاونی بودند، اما به دلیل عدم فرهنگ سازی به خوبی معرفی نشدند.بسیاری از صنایع بزرگ از تعاونی شروع کردند. تعاون در کل کشور فرهنگ‌سازی نشده است و ذهنیت مردم همان ذهنیت های قبلی است.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی تولیدی استان تهران ادامه داد: بخش خصوصی و تعاونی ها با شرایط بسیار سختی روبه رو هستند و از جانب دستگاه های داخلی و نهادهای ملی تحریم شده‌اند.

وی گفت: بانک‌ها، ادارات مالیات و بیمه مقررات دست و پاگیر و سختی را مقابل تولیدکنندگان قرار داده‌اند و در واقع آنها را تحریم کرده‌اند. در حال حاضر تولید با کمتر از 40 درصد ظرفیت سرپاست و نرخ بالای سود بانکی یکی از موانع رشد تولید است.

 وی با بیان اینکه تولیدکنندگان از وضعیت نابسامان داخلی آسیب می‌بینند افزود:نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و قوانین دست و پاگیراز مهمترین مشکلات تولید کنندگان است. 

 مرادی با بیان اینکه درکشورهای پیشرفته نقدینگی با کمترین هزینه تأمین می‌شود بیان کرد:در حال حاضر تولید با 40 درصد ظرفیت مشغول کار است. تولیدکنندگان با نرخ سود تسهیلات 28 درصدی و ارزش افزوده 9 درصدی علاوه بر 3 تا 4 درصد هزینه‌های اداری چطور امکان ادامه فعالیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه تولید نیازمند اصلاح ساختارهای داخلی برای رونق است گفت: میزان اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌های تولیدی استان تهران 628 هزار نفر است و قطعاً با توجه به ظرفیت موجود با ارائه تسهیلات و تأمین نقدینگی این میزان تا چندین برابر قابل افزایش است.

مرداری با اشاره به اینکه به جای بیمه بیکاری، منابع حاصل از این طرح باید به تعاونی ها تخصیص داده شود گفت:اگر این میزان به سمت اشتغال هدایت شود مشخص خواهد شد که نقدینگی چقدر به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدی استان تهران در آسیب شناسی وضعیت تولید گفت: واردات بی رویه و قاچاق لطمه سنگینی به تولیدات ملی وارد می کند و در حالی که مزیتی در داخل برای تولید کنندگان نیست، واردات بی رویه و نرخ بالای سود بانکی عامل افت تولید و اشتغال است.

ارسال نظرات