خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: حضور منافقین در عملیات دروغ جاویدان در مرداد سال 67 نمونه بارز شستشوی مغزی انسان ها است.
کد خبر: ۸۵۴۶۸۷۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲

سردار حاج محمد طالبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ضمن اشاره به رشادت های مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آغاز و پایان جنگ در کرمانشاه بوده و این یک افتخار برای استان است.

وی افزود: مردم کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی و از جمله عملیات مرصاد نشان دادند که هرجا که لازم باشد مقاومت می کنند و اگرچه مقاومت این استان قصه ای است که همه می شنوند اما نمی دانند مردم این دیار چه سختی هایی را تحمل کرده اند.

سردار طالبی خاطر نشان کرد: عملیات مرصاد در سال 67 با یک کار کارشناسی و تحقیقات گسترده از سوی دشمن و با استفاده از سلاح و خودروهای پیشرفته برای به دست گرفتن کشور صورت گرفت و در شرایطی اتفاق افتاد که جنگ تمام شده بود.

وی افزود: در ابتدا این تصور بود که این تحرک نظامی از سوی عراق شکل گرفته و آنها قطعنامه را زیر پا گذاشته اند، اما وقتی متوجه حضور مردان و زنان فارسی زبان در میان آنان شدیم به ماهیت آنها پی برده و حمله منافقین را اعلام کردیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: حتی زنان منافق نیز آنچنان برای این حمله آموزش های چریکی دیده بودند که سخت تر از مردان می جنگیدند و باوجود زخمی شدن بازهم دست از تیراندازی برنمی داشتند.

سردار طالبی ادامه داد: منافقین چنان شستشوی مغزی داده شده بودند که وقتی آنها را اسیر می کردیم آب و غذا نمی خوردند و می گفتند شما می خواهید ما را بکشید، در صورتی که اگر آنها را رها می کردیم چند متر آن طرف تر با سیانور خودکشی می کردند.

وی تصریح کرد: دشمن در این تجاوز قدرت مردم را نادیده گرفته بود و کمک و مقاومت همین نیروهای مردمی در کنار رشادت و دلاوری نیروهای نظامی چهره نفاق را در هم شکست و مرصاد را به کمینگاهی برای متجاوزان تبدیل کرد.

حاج طالبی در ادامه می گوید: علت اینکه الان دشمن نمی تواند با ما جنگ نظامی داشته باشد علاوه بر اقتدار و توان نیروهای نظامی وجود ارتش پنهانی است که در کشور داریم و اینکه مردم ما آماده اجرای فرامین رهبری برای دفاع از کشور هستند.

وی به اشتیاق رزمندگان آن دوران برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد بسیاری از رزمندگان مدام گریه می کردند و افسوس می خوردند که چرا شهید نشده اند و هر چقدر که آنها را دلداری می دادیم بی فایده بود، شاید خداوند به تقاضای آنان، مرصاد را ایجاد کرد تا به آرزویشان برسند.

فرمانده گردان حنین تیپ نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در عملیات مرصاد بیان کرد: منافقین از ۳۱ تیرماه ۶۷ با حمله شیمیایی به پادگان ابوذر سرپل ذهاب کار خود را آغاز کردند، آنها حتی اسرای جنگی را هم با خود آورده بودند و در پادگان ابوذر پیاده کردند سپس بمب های شیمیایی را بر سر آنان خالی کرده و پس از آن روستای زرده در نزدیکی شهرستان کرندغرب بمباران کردندد

وی افزود: گرچه دشمن موفق شد براحتی از سرپل ذهاب، کرندغرب و اسلام آباد غرب عبور کرده و بی رحمانه قتل عام کنند اما بالاخره در مسیر کرمانشاه گرفتار شد.

طالبی در ادامه عنوان کرد: مردم وقتی چنین وضعی را دیدند وارد عمل شدند و دوشادوش ارتش و سپاه و بسیج به دفاع پرداختند و در این میان مردم اسلام آباد غرب ایثارگری های فراوانی از خود به نمایش گذاشتند.

وی در خصوص یگان های حاضر در عملیات مرصاد گفت: یگان های بسیاری در این عملیات حضور داشتند حتی از شهرهای دیگر هم آمده بودند اما محوریت اصلی تیپ نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بود و آنقدر نیرو اعزام کرده بود که به چندین تیپ تقسیم شدند تا جایی که سلاح و لباس کم آوردیم.

این رزمنده دفاع مقدس به نقش هوانیروز استان کرمانشاه در عملیات مرصاد اشاره کرد و افزود: در این عملیات نیروهای هوایی بسیار تأثیرگذار بودند و ارتش هم مرز ایران با عراق را پشیتیبانی می کرد گرچه انتهای تانک های دشمن دیده نمی شد و هیچ کس در حال و هوای جنگ نبود و همه فکر می کردند که کار کرمانشاه تمام شده است، لذا نیروهای همدان قصد داشتند در تنگه اسدآباد مقابل منافقین بایستند و مانع پیشروی آنها به سمت تهران شوند.

طالبی در پایان گفت: این نظام بیمه شده است و هرکس کوتاهی کند باید جواب خون شهدا را بدهد و هیچگاه هم نباید نفس قدسی امام (ره) را فراموش کنیم که مردم چگونه با جان و دل تابع فرامین وی بودند.

ارسال نظرات