نهمین نمایشگاه تخصصی فرش اردبیل گشایش یافت

با حضور مسئولان و علاقمندان به صنعت فرش، نهمین نمایشگاه تخصصی فرش و تابلو فرش در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۸۵۴۶۹۹۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در آئین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه ثبت جهانی طرح فرش‌های اردبیلاقدام قابل توجهی در راستای احیای جایگاه فرش استان است، گفت: برخی طرح‌ها به فراموش شده بود، که با ثبت جهانی وضعیت آن بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه 40 هزار خانوار اردبیلی از محل تولید فرش امرارمعاش می کنند، افزود: باید نگاه ویژه به فرش داشته باشیم و در این راستا تسهیلات مختلف را در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه منابع بانکی محدود هستند، تصریح کرد: برای ایجاد رونق در فرش باید با استفاده بهینه از ظرفیت آن جایگاه واقعی فرش را تثبیت کنیم و در این راستا پیگیر اختصاص تسهیلات بانکی باشیم.

عاملی با بیان اینکه در نظر داریم فرش اردبیل را از طریق شبکه‌های اجتماعی و با هدف بازاریابی و بازارسازی معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: این صنعت مظلوم باید احیا شود و وظیفه دولت حمایت و کمک به صنعت فرش است.

گفتنی است، این نمایشگاه در قالب شصت غرفه از استان های اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، گلستان و زنجان در دو سالن مجزا از تاریخ چهارم مردادماه لغایت نهم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اردبیل پذیرای بازدید کنندگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار