کلاهبردار 20 میلیاردی در اردبیل دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار 20 میلیارد ریالی در اردبیل خبر داد و گفت: این کلاهبردار حرفه­ای با جعل مهر و فروش مال غیر از 9 شهروند اردبیلی کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۸۵۴۷۰۹۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ موسی عالیزاده، رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: به دنبال وصول چند فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع فروش زمین در قطعات 500 متری در قالب شرکت نامعتبر و با مدارک جعلی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات گسترده­ای را با هدف کشف حقیقت انجام دادند.

او اظهار کرد: با اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد کلاهبرداری از طریق جعل مهر و به صورت فروش مال غیر و با استفاده از اوراق فروش جعلی انجام شده که با پیگیری موضوع و با استفاده از مستندات موجود کلاهبردار حرفه­ای شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با اشاره به این که کلاهبردار دستگیر شده با استفاده از فروش 892 برگ قرارداد زمین با قطعات 500 متری و دو باب آپارتمان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود گفت: بررسی­ ها حاکی از کلاهبرداری 20 میلیارد ریالی از مالباختگان دارد.

عالیزاده افزود: کلاهبردار حرفه­ای پس از تحویل به مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.وی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل استفاده از بیمه قالیبافی و تسهیلات مشاغل خانگی در این فهرست جای گرفته یا فعالان نیمه قت هستند و برخی نیز دیگر فعالیت ندارند اما همچنان نامشان جزو بافندگان و تولیدکنندگان فعال قرار دارد که باید پایش شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین بر انجام فعالیت های پژوهشی در مورد انواع فرش ایرانی تاکید کرد و افزود: تاریخ فرش شیخ صفی که هم اکنون در موزه ویکتوریا آلبرت انگلستان نگهداری می شود و سایر فرش های تاریخی ایران باید ثبت شده و مورد پژوهش های دقیق قرار بگیرد.

کارگر بیان کرد: کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و حتی ترکیه کتاب هایی در مورد فرش های تاریخی خود تهیه کرده اند در حالی که ما در کشور درگیر دعواهای داخلی هستیم و بعید نیست در آینده همچون سایر حوزه ها در حوزه فرش نیز سایر کشورها مدعی آثار ارزشمند ما شوند.

ارسال نظرات