رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: عملیات غرورآفرین «مرصاد» برای همیشه مایه عزت و افتخار ایران و کارنامه شرمساری برای منافقان کوردل است.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۱۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جمع هنرمندان فیلمساز بسیجی در اردبیل اظهار کرد: عملیات مرصاد برای همیشه منافقان را سرافکنده و مضمحل ساخت و خواری و زبونی را برای دشمنان ملت ایران به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد:‌ عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس است با این تفاوت که این بار نیروهای مهاجم عراقی در مقابل رزمندگان ما نبودند بلکه نیروهای موسوم به ارتش آزادی‌بخش ملی تحت رهبری مجاهدان خلق و با حمایت رژیم وقت عراق به مرزهای ایران حمله کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: این عملیات در پاسخ به عملیات «فروغ جاویدان» منافقان بود که توسط نیروهای سازمان منافقان مستقر در عراق طراحی و اجرا شده و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق نیز برخوردار بوده است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هدف این عملیات فتح تهران در یک برنامه زمان‌بندی 33 ساعته بوده، به طوری که پیش از عملیات «فروغ جاویدان» منافقان دو عملیات دیگر به نام‌های «آفتاب» و «چلچراغ» انجام دادند.

وی بیان کرد: منافقان قبل از عملیات فروغ جاویدان دو تا عملیات انجام داده بودند یکی «عملیات‌ آفتاب» که در نیمه شب هفتم فروردین سال 67 در مرزهای جنوبی کشور و در 40 کیلومتری شهر شوش انجام شده بود به طوریکه این عملیات برای منافقان دستاوردی نداشت و آنها به سرعت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

دشتی بیان کرد: دیگری عملیات «چلچراغ» در ساعت 12 شب 28 خرداد ماه سال 67 و در غرب کشور انجام شد که طی این عملیات که با حمایت نیروهای عراقی انجام شد، شهر مهران به تصرف این نیروها در‌آمد اما در اینجا نیز موفقیت زیادی نصیب این گروه نشد و آنها پس از سه روز مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به مواضع خود در عراق شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: همزمان با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران در 27 تیرماه سال 67 ارتش عراق برای جبران عقب‌ماندگی در طول جنگ حمله مجددی را به مرزهای ایران آغاز کرد که قصد عراق از انجام این کار در اختیار گرفتن اراضی ایران و گرفتن اسرای بیشتر بود تا بتوانند در زمان مذاکرات برای صلح امتیاز بیشتری از ایران بگیرند.

وی ادامه داد: این حملات با فرمان امام راحل (ره) مبنی بر بسیج عمومی و اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌ها پاسخ داده شد و از طرف دیگر این اقدام دولت عراق که پس از پذیرش صلح از سوی ایران انجام شده بود ادعای مبنی بر صلح‌طلبی را زیر سئوال برد که این اقدام از سوی سازمان ملل متحد و سایر دولت‌ها نیز به شدت محکوم شد.

دشتی گفت: در پی فشار مجامع عمومی و افزایش نیروهای نظامی ایران به دلیل بسیج عمومی دولت عراق در تاریخ سوم مردادماه سال 67 رسما‌ً اعلام کرد نیروهای خود را از مرز ایران خارج کرده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با پذیرش قطعنامه از سوی دولت وقت عراق منافقان در تنگنا قرار گرفتند و در تحلیل‌های خود درباره اوضاع داخلی ایران دچار اشتباه شدند چراکه می‌پنداشتند جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحرانی تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفته و مجموع تحلیل‌های اشتباه سران منافقان از اوضاع ایران و نیز حمایت صدام آنها را متقاعد کرده بود که در صورت حمله به ایران نه تنها از طرف مردم مقاومتی صورت نمی‌گیرد بلکه مردم آنها را همراهی می‌کنند.

دشتی به زمان‌بندی منافقان برای حضور 33 ساعته در تهران و انجام عملیات در پنج مرحله برای رسیدن به پایتخت کشورمان را یادآور شد و تصریح کرد:‌ نیروهای منافقان در ساعت 15:30 روز سوم مردادماه سال 67 با عبور از مرز در محور سر پل ذهاب حمله خود را از گردنه پاتاق به سوی کرند آغاز کرد و حوالی ساعت 18:30 نیروهای منافقان وارد شهر کرند شدند و با مقاومت نیروهای اندک مردمی که در شهر بودند مواجه شده و پس از تصرف شهر به طرف اسلام‌آباد حرکت کردند.

وی با اشاره به جنایت‌های منافقان در شهرهای مختلف بیان کرد: منافقان به محض ورود به شهر هر جنبنده‌ای را به رگبار می‌بستند و ساختمان‌های ادارات را به آتش می‌کشیدند و حتی مجروحان را در بیمارستان‌های مختلف به طرز فجیعی سوزاندند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: تنها مشکل نیروهای منافقان برای رسیدن به شهر کرمانشاه وجود یگان‌هایی از سپاه از جمله لشکر 32 انصار‌الحسین همدان در تنگه چهار زبر بود که رزمندگان این یگان و تیپ نبی اکرم مانع از پیشروی نیروهای تا بن دندان مسلح منافقان شدند تا یگان‌های سپاه از مناطق دیگر خودشان را به این منطقه برسانند.

دشتی ادامه داد: روز پنجشنبه ششم مردادماه سال 67 رزمندگان تیپ نبی اکرم و مسلم به استعداد سه گردان و یک گردان از ایلام از پشت اسلام‌آباد با رمز علی‌بن‌ابیطالب عملیات مرصاد را آغاز کردند و در حین عملیات یگان‌هایی از لشکر 27 محمد رسول‌الله، لشکر 10 سید‌الشهدا، تیپی از لشکر 31 عاشورا، تیپ 12 قائم سمنان و لشکر 9 بدر و شش پاسداران به نیروهای خودی ملحق شدند و با پشتیبانی کامل هوانیروز ارتش منافقان با تحمل شدید تلفات نیروی انسانی و تجهیزات نظامی پا به فرار گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد: منطقه به جهنم خود سوخته منافقان تبدیل شده بود و آنها پس از تحمل یک شکست استراتژیک هفتم مردادماه سال 67 رسماً از شهرهای اسلام‌آباد و کرند عقب‌نشینی کردند.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم سختی‌ها و ضرر و زیان‌های فراوانی که به کشور به بار آورد، ولی سوژه‌های بی‌نظیری از قبیل جهاد و شهادت، از جان‌گذشتگی، ایثار، استقامت و پایداری برای هنرمندان و فیلم‌سازان به ارمغان آورد که باید از این سوژه‌ها برای اثبات حقانیت ملت ایران در دفاع مقدس استفاده کرد.

ارسال نظرات