خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز گفت: اکنون مجلس و شورای امنیت ملی در صحنه امتحانی سرنوشت ساز قرار دارند.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۲۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علی اکبر دهقانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیرازبا اشاره به صحبت های مسئولان در رابطه با نتیجه مذاکرات گفت: برخی به گونه ای با افتخار از گل های خورده صحبت می کنند که انگار کشور در مشکلی بی راه حل و چاله ای مخوف گیر کرده بود و باید به هر قیمت و هزینه ای بود از این چاله در می آمد؛ اما خدا کند از این چاله به چاهی دیگر نیافتاده باشیم.

وی با بیان اینکه این قطع نامه جدید در واقع به نحوی تجمیع قطع نامه های گذشته است، خاطرنشان کرد: در قطعنامه جدید مانند قطع نامه قبل محدودیت هایی مانند موضوعات موشکی ذکر شده است، البته شرایط ما قبل از تصویب قطعنامه مذ کور و پس از آن یکسان نیست؛ چرا که ما به نحوی قطعنامه های پیشین که علیه مان بود را به رسمیت شناخته ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز با اشاره به انتظارات مردم از مجلس، افزود: همانطور که بارها توسط دولت مردان گفته شده عدم حصول توافق آخر دنیا نیست، پس توقع از مجلس آن است که حقوق ملت را در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن استقلال، عزت و همچنین منافع واقعی و عینی مردم این طرح را بررسی کنند.

دهقانی با بیان اینکه تصویب نشدن متن جمع بندی شده آخر دنیا نیست، تصریح کرد: مسئولین بدانند نیاز به مصلحت سنجی های خود ساخته نیست چرا که ما راه های امتحان نشده زیادی در باب حل مشکلات اقتصادی کشور داریم که علی رغم راحت تربودن، نیز درونی بودن آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با وجود گشایش های مالی احتمالی حاصل از این توافق باز هم بر سر خانه اول خواهیم رسید، افزود: اشکالات مضمن ساختاری و مدیریتی در اقتصاد کشور که باعث هرز رفتن منابع می شود توافق را به مرحله اثر بخشی نخواهند رساند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز با بیان اینکه امنیت ما با این دست توافق ها تامین نخواهد شد، تصریح کرد: تهدیدات اخیر مقامات رسمی آمریکا مبنی بر ورود به جنگ با ایران و نیز کنجکاوی گستاخانه آنها درباره بازرسی های غیر متعارف و نیز محدودیت های موشکی تدوین شده نشان می دهد امنیت ما نه تنها با این دست توافق ها تامین نخواهد شد که برعکس دشمن را جری تر کرده.

دهقانی در پایان با اشاره به اینکه در نظر داشتن منافع نظامی و امنیتی امری بدیهی و حیاتی در بررسی مفاد متن جمع بندی شده است، گفت: اگر می‌خواهیم که دشمنانمان از تجاوز به ما ناامید شوند، باید به نحوی عمل کنیم که آنها تسلیم شوند آنگاه می توان از باب امنیت آسوده خاطر بود، اکنون مجلس و شورای امنیت ملی در صحنه امتحانی سرنوشت ساز قرار دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها