پایاب سد یامچی به قطب آبزی‌پروری اردبیل تبدیل می‌شود

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت:‌ پایاب سد یامچی با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در این حوزه به قطب بزرگ آبزی‌پروری استان تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۳۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان نیر اظهار داشت: در سال گذشته 7 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سطح استان اردبیل تولید شده است که امسال تولید ماهی و آبزیان در استان از این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: از این رقم تولید ماهی 500 تن در شهرستان نیر تولید شده بود و امسال به 700 تن افزایش می‌یابد که امیدواریم در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شود تا بتوانیم به هدفگذاری‌های مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت تبدیل پایاب سد یامچی به قطب پرورش ماهی استان بیان کرد: پایاب این سد با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در این حوزه به قطب بزرگ آبزی‌پروری استان تبدیل می‌شود که شاهد ثمرات مثبت این امر در این منطقه می‌شویم.

واعظی با اشاره به سرانه مصرف ماهی در استان تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در سطح استان اردبیل سال گذشته 9.7 کیلوگرم بود که رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم و امسال سعی خواهیم کرد این مقدار را به 10.5 کیلوگرم برسانیم.

فرماندار شهرستان نیر نیز در این جلسه با اشاره به قابلیت‌های موجود در شهرستان نیر برای پرورش آبزیان اظهار کرد: سد یامچی نباید مانع پیشرفت و توسعه شهرستان شود و با رعایت ملاحظات زیست محیطی به پرورش ماهیان آبزی باید پرداخت تا بتانیم با این امر زمینه تولید و اشتغال بخشی از افراد را فراهم آورد.

اکبر صمدی از بهره‌برداری سریع از سد ملا احمد نیر به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهی شهرستان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با تسریع در عملیات اجرایی بتوانیم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در موعد مقرر باشیم.

ارسال نظرات