ضرورت استفاده از افراد متعهد و متخصص در فضای رسانه‌ای اردبیل

امام جمعه اردبیل بر ضرورت استفاده افراد متعهد و متخصص در فضای رسانه‌ای اعم از خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان اردبیل تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال 94 اظهار داشت: خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان باید از افرادی و خبرنگارانی استفاده کنند که در کنار تخصص از تعهد بالایی نیز برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید خبرنگاران به بار معنایی کلماتی که استفاده می‌کنند کاملا اشرافیت داشته باشند، افزود: عدم توجه به این امر می‌تواند آثار و تبعات بسیار منفی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در انعکاس اخبار و رویدادها بیان کرد: با توجه به این امر و رسالت اطلاع‌رسانی عمومی توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ضروری است به صحت اخبار منتشرشده توجه و دقت لازم را داشته و از انعکاس اخبار کذب پرهیز کنند.

عاملی تصریح کرد: گاهی اوقات خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان برای اینکه نمی‌خواهند پولی به عنوان حقوق خبرنگار هزینه کنند از افرادی که تخصص لازم را ندارند استفاده می‌کنند که خبرهای این افراد علاوه بر تشویش افکار عمومی آثار مخربی همچون انعکاس چهره خشن و نامتعارف از چهره استان در دیگر نقاط کشور ایجاد می‌کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری فعال کردن هر چه بیشتر شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و ارزیابی جلسات و مصوبات این شوراها را از طریق شورای فرهنگ عمومی استان خواستار شد و افزود: باید اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به این امر توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: ما باید معضلات و مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها را در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان طرح بررسی کرده و راه حل این معضلات را به متولیان فرهنگی شهرستان ارائه کنیم تا بتوانیم در رفع این معضلات موثر باشیم.

عاملی با قدردانی از ساخته شدن تندیس ناصر دستاری، جانباز 75 درصد عرصه دفاع مقدس استان که قرار است در یکی از میادین اصلی شهر اردبیل نصب شود، گفت: این جانباز قطع نخاعی استان با وجود همه مشکلاتی که داشته با روحیه، نشاط و اراده مثال‌زدنی خود الگویی خوب و شایسته برای جوانان جامعه ما است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر الگوگیری از زندگی چنین شخصیت‌هایی در جامعه بیان کرد: باید متولیان و مسئولان فرهنگی در سطح استان به این امر توجه و دقت نظر لازم را داشته باشند تا بتوانیم با الگوگیری جوانان از چنین شخصیت‌هایی زمینه تعالی و توسعه جامعه را فراهم آوریم.

ارسال نظرات