یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مشکل بازار را باید در دولتی بودن اقتصاد و حضور گسترده دولت در بورس جستجو کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علی اکبر زارعی  در خصوص دلایل افت شاخص و قیمتها در بورس با وجود خبر منتشر شده در خصوص رسیدن به توافق در مذاکرات و نیز رفع تحریم ها گفت: مهمترین اتفاقی که در پی رسیدن به توافق وین برای بازار سرمایه رقم خورد کاهش ریسک سیاسی بازار بود که البته این ریسک به طور کامل از بین نرفته است و سهامداران منتظر فاز اجرایی توافق و اثرات آن بر اقتصاد هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نباید منتظر اثرات کوتاه مدت رسیدن به توافق و رفع تحریم ها در بورس بود تصریح کرد: البته به طور معمول و معقول باید بازار واکنش مثبت و کوتاه مدتی به این اتفاق می داد که در عمل این واکنش رخ نداد.

وی در خصوص دلایل این واکنش منفی معامله گران گفت: یکی از این علتها عرضه‌هایی است که توسط شرکت‌ها و حقوقی ها برای ذخیره کردن سود ناشی از رشد قیمت سهام رخ داد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که مشکل بازار را باید در مواردی دیگر چون دولتی بودن اقتصاد و حضور گسترده دولت در بورس جستجو کرد گفت: تا ساختار بورس و اقتصاد کشور درست نشود نمی توان انتظار رونق پایدار و رسیدن به توسعه در بازار سرمایه و در پی آن حرفه ای شدن رفتار سهامداران را داشت.

ارسال نظرات