مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از معرفی ۲۷۱۱ واحد مسکونی از متقاضیان تشکیل پرونده داده شده در سال ۹۳ برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک‌های عامل استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۸۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ،فریبرز واحدی  اظهار کرد: در جهت تحقق ماده 13 و 15 قانون حمایت از احیاء , بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری و ماده 12 قانون ساماندهی- حمایت از تولید و عرضه مسکن و بر اساس پیشنهاد مشترک معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و وزارت راه و شهرسازی، تسهیلات مسکن به منظور نوسازی و بهسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، سکونتگاه غیررسمی و حمایت از مسکن گروه‌های کم‌درآمد و زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره اعطای وام تا سقف یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم افزود: میزان سقف تسهیلات تتمین مسکن در کلانشهرها، پانصد میلیون (500.000.000) ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، چهارصد میلیون(400.000.000)ریال و سایر شهرها سیصد میلیون (300.000.000) ریال است.

وی افزود : میزان سود در نظر گرفته شده برای تسهیلات از سوی بانک‌ها 24 درصد عقود مشارکتی و 21 درصد فروش اقساطی است که در صورت تأئید هیأت  دولت 10 تا 12 درصد از این میزان از محل یارانه ها پرداخت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر در استان تهران 2711 واحد مسکونی از متقاضیان تشکیل پرونده داده شده در سال 93 به جهت دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک‌های عامل استان(( مسکن 1200واحد)، (ملی1079)، (ملت136)، ( سپه169)، (رفاه کارگران78) و (تجارت49)) معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر 1150 واحد مسکونی از متقاضیان تشکیل پرونده سال 1393 باقی مانده که باتوجه به اعلام اعتبار جدید بانی مرکزی و اختصاص سهمیه 18900 واحدی به استان تهران، در صورت ابلاغ اعتبار از سوی بانک‌های عامل استان روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط ( استعلام ملک متقاضی در محدوده بافت فرسوده شهری )ادامه خواهد داشت و تشکیل پرونده متقاضیان جدید انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: افراد متقاضی دریافت تسهیلات جهت تشکیل پرونده در سال 94 تا زمان اعلام ابلاغ اعتبار بانکهای عامل استان منتظر بمانند و به محض ابلاغ اعتبار به شرکت کارگزار اداره عمران و بهسازی شهری استان مراجعه کنند.

واحدی یادآور شد:  نقشه2000/1 جانمایی ملک تهیه شده از دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری(ممهور به مهر دفتر الکترونیک)، استعلام ملک مورد نظر از طریق سامانه  تشخیص بافت فرسوده،پروانه ساختمانی (تمام صفحات)، سند ملک / املاک مورد نظر(تمام صفحات)، کارت ملی و شناسنامه مالک / مالکین( کلیه صفحات)، وکالت نامه و کارت ملی و شناسنامه(در صورت تشکیل پرونده توسط وکیل مالک/ مالکین) و اسکن رنگی از اصل کلیه مدارک فوق به صورت طبقه بندی شده بر اساس ترتیب فوق و ارائه در یک CD مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده وام بافت فرسوده است.

ارسال نظرات