تبدیل پایاب سد یامچی نیر به قطب بزرگ آبزی پروری استان

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پایاب سد مخزنی یامچی نیر به قطب بزرگ آبزی پروری استان تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۰۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

به خبرگزاری بسیج از نیر، جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان نیر با حضور مدیرکل شیلات استان اردبیل در محل فرمانداری نیر تشکیل شد.

در این جلسه واعظی مدیرکل شیلات استان اردبیل از تولید 7 هزار تن انواع ماهیان سرد آبی وگرم آبی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: سال گذشته در سطح استان اردبیل 7 هزار تن انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی در سطح استان اردبیل تولید شد که امسال این رقم افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از این رقم تولید ماهی 500 تن در شهرستان نیر تولید شده بود که امسال به 700 تن افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در ادامه از تبدیل شدن پایاب سد یامچی به قطب بزرگ پرورش ماهی استان خبر داد و گفت: پایاب سد یامچی به قطب بزرگ آبزی پروری استان تبدیل می شود.

واعظی همچنین به سرانه مصرف ماهی در استان هم اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در سطح استان اردبیل سال گذشته 9/7 کیلوگرم بود که رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم و امسال سعی خواهیم کرد این مقدار را به 10/5 کیلوگرم برسانیم.

در ادامه اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر هم با اشاره به قابلیت ها موجود در شهرستان برای پرورش آبزیان گفت: سد یامچی نباید مانع پیشرفت و توسعه شهرستان شود و با رعایت ملاحضات زیست محیطی به پرورش ماهیان آبزی باید پرداخت.

وی در ادامه از بهره برداری سریع از سد ملا احمد نیر به عنوان بزرگترین مجتمع پرورش ماهی شهرستان طی یک ماه آینده خبر داد.

ارسال نظرات