خبرهای داغ:
براستی پهن کردن فرش قرمز از سوی دولتمردان کشورمان برای فابیوس چه توجیه و تفسیری دارد در حالیکه هرگونه منطق و درایت حکم می‌کند که امروز خیانت‌کنندگان به ملت ایران در زمان تحریم در ته صف ورود به ایران قرار گیرند؟!
کد خبر: ۸۵۴۷۲۲۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، خبری که چندی پیش در رسانه‌ها و خبرگزاری ها انعکاس پیدا کرد ملت ایران را شوکه کرد. ورود قریب الوقوع فابیوس شخصی که عامل انتقال اولین ویروس ایدز از طریق ارسال خون‌های آلوده فرانسوی به کشورمان بوده است. در سال های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ زمانی که ایران عراق در اوج جنگ بودند، خون‌های آلوده به ویروس ایدز توسط شرک فرانسوی مریو به ایران وارد شد. حال پرسش اصلی این است که براستی انگیزه اصلی فابیوس برای سفر به ایران چیست؟! آیا فابیوس آمده است تا از کرده‌های شوم خود نسبت به ملت ایران عذرخواهی کند؟!

موضوع هر چه که باشد دو نکته بسیار مهم در ارتباط با این سفر که قطعاً در برهه حساس کنونی بسیار معنادار خواهد بود، قابل طرح و بررسی است.

اول اینکه آیا نفس این سفر می‌تواند نشانه تنبّه فابیوس و یا احتمالاً عذرخواهی وی از عملکرد غیر قابل دفاعش نسبت به ایران در گذشته باشد یا خیر؟

پاسخ قطعا منفی است، به هیچ وجه نمی‌توان صِرف پای گذاشتن یک مقام سیاسی بلندمرتبه چون فابیوس از فرانسه به ایران آن هم در شرایطی که وی سابقه دیرینه در دشمنی با ایران دارد را دلیل و یا لااقل اندک قرینه‌ای بر عذرخواهعی و یا ندامت او دانست؟

شأن ایران و ایرانی اقتضاء می‌کند که اگر هم قرار است عذرخواهی و جبران صورت گیرد، به صورت کاملاً رسمی تحقق یابد. چگونه است که ایالات متحده می‌تواند به بهانه‌ای واهی و بنابر اتهامی اثبات نشده از ورود نماینده کشورمان به سازمان ملل جلوگیری کند و حتی به تصویب قانونی در این مورد مبادرت می‌ورزد و لاجرم شرایط به صورتی رقم بخورد که ایران شخص دیگری را به عنوان سفیر خود در این سازمان معرفی کند، اما فابیوس که حداقل پرونده سرشار از اتهامش در قضیه انتقال خون‌‍‌های آلوده به ایران، گواه صادقی بر طینت ضد ایرانی اوست، بی‌هیچ مقدمه‌ای بتواند وارد ایران شود، گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده و وی مقصر هیچ حادثه‌ای نیست!

نکته دوم اینکه پیشینه دشمنی کشور فرانسه با ایران بر کسی پوشیده نیست. فرانسه کشوری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخصوص سال‌های جنگ عمق کینه، دشمنی و عداوت خود را در مواجهه با کشورمان به عناوین مختلف نشان داده است. از فرستادن دانشمندان هسته‌ای فرانسه به رژیم بعثی عراق برای ساخت بمب اتمی گرفته تا فروش هواپیماهای جنگنده فوق پیشرفته به این کشور و مسلح نمودن آن برای جنگ با ایران.

در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز فرانسه همواره منافع و خواست رژیم کودک‌کش صهیونیست را دنبال ‌کرده‌است.

64 سازمان مردم نهاد زنان با اعلام خطر از وضعیت موجود، پرسش ها و مطالبات اصلی خود را در موارد زیر بیان می کند:

  • براستی پهن کردن فرش قرمز از سوی دولتمردان کشورمان برای فابیوس چه توجیه و تفسیری دارد در حالیکه هرگونه منطق و درایت حکم می‌کند که امروز خیانت‌کنندگان به ملت ایران در زمان تحریم در ته صف ورود به ایران قرار گیرند؟!
  •  آیا فرانسه به عنوان کشوری که بیشترین دشمنی را با ایران در طول 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی داشته است آیا لایق افزایش همکاری و سهیم شدن در سود اقتصادی با ایران است؟!
  •  آیا مسئولان وزارت امور خارجه نباید تدبیری بیندیشند که در جریان گشایش درهای اقتصادی کشور بر روی سرمایه‌گذاران مشتاق اروپایی! عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود؟
  •  آیا وقت آن نرسیده است که با پیش کشیدن پرونده خون‌های آلوده به ویروس ایدز و محاکمه مسئول اصلی این پرونده از منافع و حیثیت حقوقی کشورمان دفاع مقتدرانه کنیم؟!
ارسال نظرات