کد خبر: ۸۵۴۷۲۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
علیرضا اقبالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که آیا با حصول توافق هسته ای می توان منتظر گشایش در امور اقتصادی بود؟ گفت: هنوز توافقی صورت نگرفته و فقط یک متن اعلام شده و باید منتظر باشیم که تأیید شود. اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که کارگزاران اقتصادی کشور در صورت حصول توافق و لغو تحریم ها فضای بهتری برای فعالیت های خود بدست می آورند.

این اقتصاددان با بیان اینکه نمی توان از طریق لغو تحریم ها منتظر گشایش در امور اقتصادی بود، افزود: تحریم ها بخشی ناچیز از مشکلات اقتصادی کشور هستند. تحریم های غرب تنها باعث شده بود تجارت های خارجی ما با موانعی روبرو شود و در تجارت نفت نیز به پول هایمان دست نیابیم.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار اقتصادی کشور، افزود: اگر تحریم ها لغو و تمامی فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور نیز از بین برود، تا زمانی که سیاست های دولت در بخش اقتصادی اصلاح نشود ما نمی توانیم شاهد رونق اقتصادی باشیم.

اقبالی با اشاره به بازگشت پول های بلوکه شده ایران، گفت: قطعا این پول باید به صندوق توسعه ملی هدایت شود و چنانچه در بودجه تزریق شود یک خودکشی اقتصادی در کشور رخ خواهد داد؛ این پول باید به صندوق توسعه ملی برود و بعد به بنگاه های خصوصی و در جهت گسترش و رونق تولید و صنعت استفاده شود.

ارسال نظرات