جهاد سازندگی در کنار جهاد علمی و جهاد معنوی؛
«سید ابوالفضل میررضی» جوانی است که با موفق به کسب رتبه دوم کنکور شده و هم‌اکنون در اردوی جهادی «زندگی آسمانی» مرکز فرهنگی شهید دیالمه حضور دارد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۷۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، حضور یک دانش‌آموز جهادگر اصفهانی در میان رتبه‌های برتر کنکور سراسری از دو جهت جای مسرت دارد. نخست آن‌که این باور غلط را که اهالی فرهنگ از علم و تحصیل دورند را زیر سوال می‌برد و دوم آن که حضور چنین افرادی در برترین دانشگاه‌های کشور نویدبخش رشد جوانانی پرشور و متعهد به نظام اسلامی است.
«سید ابوالفضل میررضی» جوانی است که با تغییر رشته در سال چهارم دبیرستان از رشته ریاضی به انسانی موفق به کسب رتبه دوم این رشته شده است؛ هر چند او با فضای این رشته نامأنوس نبوده و پیش از آن نیز موفق به کسب مدال نقره المپیاد ادبی شده بود. در ادامه مصاحبه کوتاهی با این جوان موفق که هم‌اکنون در اردوی جهادی «زندگی آسمانی» مرکز فرهنگی شهید دیالمه است، داشته ‌ایم و از انگیزه‌های وی در خصوص انتخاب رشته علوم انسانی سوال کرده ایم:

آیا فعالیت‌هاب فرهنگی شما در مرکز فرهنگی شهید بهشتی (ره) در انتخاب گروه علوم انسانی برای آزمون کنکور مؤثر بوده است؟ 

تاثیر مستقیم خیر ولی آشنایی با یک سری از مسائل در مرکز فرهنگی به صورت غیر مستقیم در این انتخاب تاثیر داشته است

چه رشته هایی در اولویت انتخاب شما برای ادامه تحصیل قرار دارد؟

در علوم انسانی رشته‌های مختلفی مدنظرم بوده است ولی هنوز رشته قطعی خود را انتخاب نکرده‌ام؛ رشته‌هایی که تاکنون بر روی آن‌ها بررسی کرده‌ام رشته‌هایی مانند فلسفه، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی برای من از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل، شما را سریع‌تر به اهدافتان می‌رساند؟

دانشگاه به‌شخصه نمی‌تواند ما را به اهداف خود برساند ولی علاقه خودم این بوده است که به دانشگاه تهران بروم هرچند که هیچ‌وقت به آن چیزی که در دانشگاه عرضه می‌شود قانع نخواهم بود، چون هدفی که داشته‌ام بسیار فراتر از این‌ها بوده است.

آیا در دوران دانشجویی فعالیت فرهنگی خود را ادامه خواهید داد؟

فعالیت فرهنگی یکی از نیازهای روحی انسان است و خیلی از این نیازها در این فعالیت‌ها محقق می‌شود و من به‌شخصه می‌دانم که نمی‌توانم بدون فعالیت فرهنگی روزگار بگذرانم و هر کاری که می‌کنیم در انتها در این مسیر قرار خواهیم گرفت.

نوع فعالیت انتخابی در دوره دانشجویی، فعالیت‌های تشکیلاتی است یا کانون‌های فرهنگی؟

در این زمینه خیلی فکر نکرده‌ام که چه می‌خواهم بکنم، محیط بر روی این انتخاب بسیار تأثیر خواهد داشت. همین‌که از شهر خودمان خارج می‌شویم قدری دستمان بسته می‌شود ولی باید پس از ورود به محیط آن را ارزیابی کنیم و متناسب با شرایط عمل کنیم.

ارسال نظرات