خبرهای داغ:
از «دزدی» و «توهین» تا پناه دادن به «فتنه گران» و «منافقین»
سال گذشته وقتی نشریه شارلی ابدو یک ویژه نامه بسیار توهین آمیز درباره پیامبر آن هم در تیراژ بالا منتشر کرد، فکر می کنید موضع دولت فرانسه چه بود؟ نخست وزیر فرانسه کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام...
کد خبر: ۸۵۴۷۳۰۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه این هفته به دعوت محمدجواد ظریف به کشورمان سفر خواهد کرد. او در حالی راهی ایران می شود که ملت ایران هیچ وقت از کشور فرانسه خیری ندیده است. ارتباط فرانسه با ایران از زمان ناپلئون تا همین چند روز پیش که توافق وین امضا شد همواره توام با خیانت بوده است. نمی خواهیم نیمه خالی لیوان را نگاه کنیم اما بعضی زخم‌ها حتی بعد از گذشت سالهای طولانی باز هم از یادها فراموش نمی‌ شود، فرانسه در دشمنی با ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده است. چه در زمان شاه مخلوع و چه بعد از انقلاب اسلامی. هنوز یادمان نرفته است نطفه جنگ 8 ساله در فرانسه بسته شد. آنها صدام را به هواپیماهای میراژ و سوپراتاندر تجهیز کردند تا جوانان ایران اسلامی را با قدرت بیشتر به خاک و خون بکشد.


دزدی فرانسه از ایران!
در سال 1360 یکی از مسئولین ارشد جمهوری اسلامی درباه خیانت های کشور فرانسه می گوید: «نزدیک به سه سال است بدون هیچ دلیل موجهی حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار ما را که خود دولت فرانسه آن را تضمین کرده است نگاه داشته و یا به بهانه عدم امنیت پیمانکارانی را که با ایران قرارداد داشتند مجبور به ترک ایران کرد اگر ما به این کار نام دزدی ننهیم پس چه نامی به آن بدهیم؟ فرانسه باید بداند که روزی تاوان این همه ظلم و قلدری را به مسلمانان خواهد پرداخت».

هدیه ایدز به ایرانی ها و خوش رقصی برای صهیونیست ها
در میان سیاستمداران فرانسوی، قطعا نام لوران فابیوس برای ایرانی ها آشناتر است. او در سال 1364 در دوران نخست‌وزیری اش، با ارسال فراورده‌های خونی آلوده به کشورهای دیگر از جمله ایران هزاران نفر به ایدز و هپاتیت مبتلا شدند. جدا از این، خوش رقصی فابیوس برای صهیونیست ها در مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 موضوع دیگری است که این روزها به طور گسترده در محافل سیاسی و رسانه ای مورد بحث است، البته خود فرانسوی ها هم می گویند: فابیوس از پادوهای اسرائیل هست و «اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود «فابیوس» فقط وزیر خارجه فرانسه نیست بلکه نماینده اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز هست!

اما فهرست خیانت های فرانسه در حق ملت ایران به این دو مورد ختم نمی شود، بلکه سیاهه بلندی را شامل می شود.

نقش ویژه فرانسه در فتنه 88

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه که در آن زمان پرونده رسوایی اخلاقی همسر ایتالیایی اش، داغ بود، وقتی تصاویر اغتشاشات خیابان های تهران دید، در یک سخنرانی خطاب به ارازل و اوباش خیابانی گفت: می توانید بر روی سفارت فرانسه در تهران حساب ویژه ای باز کنید. نازک افشار یکی از کارکنان سفارت فرانسه بود که در اغتشاشات 88، حضور فعالی داشت، پس از دستگیری، اعتراف کرد با هماهنگی سفارت فرانسه در اغتشاش ها حضور می یافت. افشار پرده از خیانت فرانسوی ها کنار زد و اعتراف کرد: دستور داده بودند تا در هنگام درگیری ها و اغتشاشات، درهای سفارت خانه را بر روی اغتشاش گران باز باشد.
برنارد کوشنر وزیر خارجه وقت فرانسه هم در نخستین روزهای جولان فتنه گران، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: سفارت فرانسه در تهران آماده پناه دادن به اغتشاش گران است.

حقه شرکت توتال به ایران و دریافت جایزه خوش خدمتی از قطر

سال گذشته مشخص شد که شرکت فرانسوی توتال که از 16 سال پیش توسعه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی را بر عهده داشت از معرفی یکی از سازندهای گازی به کشورمان عمدا امتناع است. با این اقدام توتال، ایران ۱۰ سال از برداشت یکی از لایه‌های پارس جنوبی محروم شد، بدون آنکه کسی از این موضوع مطلع باشد. این حقه و خیانت شرکت فرانسوی به سود کشور قطر تمام شد و این کشور در جواب خوش خدمتی فرانسوی ها، امتیاز استخراج از یک میدان نفتی اصلی را با سود 40 درصد به مدت 25 سال به توتال واگذار کند.

تایید توهین مجله شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص)

سال گذشته وقتی نشریه شارلی ابدو یک ویژه نامه بسیار توهین آمیز درباره پیامبر آن هم در تیراژ بالا منتشر کرد، فکر می کنید موضع دولت فرانسه چه بود؟ نخست وزیر فرانسه کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) را جلوی دوربین ها در دست گرفت و به آن لبخند زد!

حمایت و پشتیبانی همه جانبه از منافقین
سال هاست سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در پاریس می خورند و می خوابند، چگونه است فرانسه که پز دفاع از حقوق بشر به خود می گیرد به کسانی که نه تنها جنایات ضد بشری علیه مردم ایران و عراق مرتکب شده اند بلکه به اعضای فرقه خود نیز رحم نکرده اند، هتل 5 ستاره می دهد!

تخلف شرکت پژو و خروج از ایران
در سال ۲۰۰۳ بین رؤسای‌ جمهور ایران و فرانسه قراردادی امضا شد که طبق آن شرکت خودروسازی پژو فعالیت خود را در ایران آغاز کرد، این قرارداد تا سال ۲۰۱۴ اعتبار داشت، اما مسئولان این شرکت در تخلفی آشکار و بدون پرداخت خسارت به دلیل تحریم‌ ها ایران را ترک کرد. شرکت پژو در سال ۲۰۱۲ با اعمال فشار شرکت جنرال موتور رابطه اش را با ایران قطع کرد و خودروسازان داخلی حتی موفق نشدند از این شرکت قطعه وارد کنند.

این ها تنها گوشه ای از دشمنی ها کشور فرانسه و شخصی همچون فابیوس در حق ملت شریف ایران است. نمی خواهیم بگوییم که نباید با کشور فرانسه ارتباط داشت اما یادآوری خیانت های این کشور، برای کسانی است که قرار است برای لوران فابیوس فرش قرمز پهن کنند. آنها باید یادشان باشد دست در دست مقامات چه کشوری می گذارند. بدانند اگر قرار است یکی از نتایج مذاکرات، باز شدن درهای کشور به صادرات و واردات باشد، نباید بازار خود را در اختیار کشوری همچون فرانسه بگذاریم که با آن همه سبقه سیاهش با سبز شدن چراغ مذاکرات، برای قبضه بازار ایران، به سرمایه گذاران خود آماده باش داد.

وافعیت این است که با هیچ ترفندی رسانه ای و تهمت و برچسب زدن به منتقدان نمی توان دامن آلوده فابیوس را پاک کرد، کشوری مثل فرانسه چگونه ممکن است برای جبران گذشته خود، برای حضور در بازارهای ایران اعلام آمادگی کند، برخی می گویند، رابطه ایران و فرانسه مثل عشق و نفرت است، این چه عشقی است که ملتی را به ویروس مرگبار ایدز آلوده کنند، قطعا با رفتارهای خصمانه این کشور مدعی آزادی و دموکراسی، نفرت ملت ایران از این کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.

منبع: شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها