تولیدات داخلی نقشی موثر بر افزایش درآمد سرانه هرایرانی و اشتغال دارد ضمن اینکه ازهدررفت پول کشور به سایر ملل مختلف ممانعت می کند.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۱۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

یعقوب جدگال عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تاکید بر لزوم رونق تولید داخلی اظهار داشت: اساس رضایت یک کشور متکی به تولیدات داخلی است و همان طور که مقام معظم رهبری حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی را اصلی مهم خوانده اند، باید در این راه تمهیدات ویژه ای از سوی تمام نهادهای مرتبط صورت بگیرد.

وی با اشاره به آمار بانک مرکزی مبنی بر ناهماهنگی درآمدها و مخارج خانواده های ایرانی، گفت: تولیدات داخلی نقشی موثر بر افزایش درآمد سرانه هرایرانی و اشتغال دارد، ضمن اینکه از هدر رفت پول کشور به سایر کشورها ممانعت می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به اهمیت سیاست صادرات محوری اشاره کرد و افزود: سیاست گذاری اصلی را باید به صادرات اختصاص دهیم تا به این شکل بر واردات فایق آییم؛ طبیعی است وقتی تولید محوری در کشور رونق داشته باشد، تولید سرشاری را خواهیم داشت که علاوه بر اغنا نیاز کشور می توان به صادرات رو آورد، حال چه به صورت مواد خام وچه به صورت محصولات فرآوری شده در بخش های مختلف کشاورزی، صنایع و معادن باشد.

وی در خاتمه گفت: ایران این گنج موهبتی خداوند از منابع مختلف را قدر بدانیم و در صدد پیشرفت اش از این مرحله گذار باشیم و بالطبع لغو تحریم ها در شرایط فعلی تا حدی در رفع مشکلات اقتصادی کشور موثر است.

ارسال نظرات