معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، افزایش شفافیت و انضباط مالی را از اولویت‌های وزارت اقتصاد عنوان کرد و موفقیت در توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را ناشی از توصیه دینی و عمل به سیره ائمه در مدیریت شرایط سخت دانست.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، محمد شرفشاهی که در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور یاوران امر به معروف و نهی از منکر وزارت اقتصاد، دستگاههای تابعه، بانکها و بیمه ها برگزار شد ،با بیان اینکه "جدل احسن" یکی از مهم ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و موضوعی به شدت توصیه شده از سوی منابع دینی است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با تمسک به این توصیه دینی و البته تدابیر و حمایت های مقام معظم رهبری توانست، مناقشه حساسیت برانگیز هسته ای را به یک گفت و گوی دو جانبه و سازنده با کشورهای بزرگ دنیا تبدیل کند و نتیجه مطلوب را بگیرد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت امور اقتصادی و دارایی،  با اشاره به اهمیت، گستردگی عرصه و حیطه فعالیت این وزارتخانه در نظام جمهوری اسلامی، نخستین اقدام وزارت اقتصاد در شروع به کار دولت یازدهم یعنی تدوین هفت اولویت راهبردی  را اقدامی در راستای پیروی از آموزه های دینی مبنی بر نگاه علمی به مسئولیت خواند و گفت: یکی از مهم ترین اولویت های راهبردی وزارت اقتصاد، "افزایش شفافیت، سلامت و انضباط مالی و اداری" است که به طور آشکار، برگرفته از آموزه های دینی و در راستای اقدام عملی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.
شرفشاهی در عین حال خاطر نشان کرد : تحقق این امر یعنی شفافیت، سلامت و انضباط مالی و اداری در گرو پیاده سازی کامل و دقیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم بتوانیم زمینه های تحقق آن در وزارت اقتصاد را به خوبی فراهم آوریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و سیره ائمه اطهار، عامل به معروف بودن، پرهیز از تجسس و پرده دری، استفاده از لحن و کلام مناسب، نقدپذیری و عالم بودن به عمل را از جمله مهم ترین شرایط آمرین به معروف و نهی از منکر خواند.
در ادامه این همایش ،سید مهدی هاشمیان معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هسته یاوران معروف، مدال آوران هسته رستگاری هستند.
هاشمیان در ادامه افزود: مسیر و پاداش همه کارهای خوب حتی جهاد، بهشت است، اما همه اینها در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به منزله قطره ای از اقیانوس است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اصلی ترین مکانیزم برای شادابی، نشاط و خوشبختی امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه تصریح کرد : یکی از اصل های مهم در اقتصاد مقاومتی نیز امر به معروف و نهی از منکر می باشد و یکی از مهم ترین پیام احیاء امر به معروف و نهی از منکر، پویایی و زنده نگه داشتن جامعه است و هیچ کس نباید در زندگی نسبت به این امر بی تفاوت باشد.
وی در خصوص بایدها و نبایدهای اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تشخیص، تفکیک، تکریم، تکرار و تشکر به عنوان بایدها و تجسس، تهدید و تکبر به عنوان نبایدهای اجرای امر به معروف و نهی از منکر نام برد.
هاشمیان در پایان گفت: عرصه های بین المللی نیز امروز عرصه ای برای امر به معروف و نهی از منکر شده است.

ارسال نظرات