خبرهای داغ:
مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: هشتم مرداد مصادف با روز ملی صیانت از جنگل‌ها، زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌‎های لرستان در منطقه کلدر خرم‌آباد با حضور اقشار مختلف مردم تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۸۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتم مرداد ماه از سوی سازمان محیط زیست به عنوان روز صیانت از جنگل‌ها انتخاب شده است، بیان کرد: با توجه به نقش مهم جنگل‌ها در حیات انسان و شرایط جغرافیایی استان لرستان که دارای جنگل‌های فراوان و در معرض تخریب است، امسال دو استان مازندران لرستان به صورت پایلوت برای برگزاری همایش حفاظت از جنگل‌ها انتخاب شده‌اند و در روز هشتم مرداد ماه زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌ها در خرم‌آباد و چالوس تشکیل می‌شود.

وی افزود: زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌ها با حضور اقشار مختلف مردم صبح پنجشنبه در منطقه حفاظت شده کلدر خرم‌آباد تشکیل می‌شود که از تمام مردم طبیعت‌دوست لرستانی خواهشمندیم با حضور پر رنگ خود اهمیت حفاظت و صیانت از جنگل‌ها را بیش از پیش نمایان کنند.

فتحی بیرانوند گفت: هدف از تشکیل زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌ها این است که حساسیت‌های مردم نسبت به چالش‌های زیست محیطی بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: نگاه به محیط زیست باید نگاهی منفعتی برای عموم مردم باشد و در واقع تمام مردم باید همیار محیط زیست باشند و محیط زیست را متعلق به خود دانسته و از آن مراقبت کنند.

وی اضافه کرد: استان لرستان با توجه به شرایط طبیعی ویژه و دارا بودن جنگل‌های بلوط فراوان از اهمیت بسیار بالایی در زمینه محیط زیست برخوردار است و با توجه به اینکه جنگل‌های بلوط در معرض خشک شدن و نابودی قرار دارند، نیازمند توجه ویژه‌ای هستند و بدون شک بدون مشارکت و همیاری مردم نمی‌توان از این منابع خدادادی حفاظت کرد.

لازم به ذکر است، منطقه کلدر در مسیر جاده خرم‌آباد به الشتر و در نزدیکی منطقه قلعه سنگی قرار دارد که زنجیره انسانی حفاظت جنگل‌ها روز پنجشنبه در این محل تشکیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها