خبرهای داغ:
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا از کنگره می‌خواهند تا با توافق هسته‌ای که اخیرا بین ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شده، مخالفت کند.
کد خبر: ۸۵۴۷۳۹۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نظرسنجی مشترک سی ان ان- او آر سی حاکی است در حالی که دولت باراک اوباما برای جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌ای ایران، تلاش می کند اکثر آمریکایی ها خواستار مخالفت کنگره با این توافق هستند.

بر اساس این نظرسنجی بیش از 49 درصد آمریکایی ها از روش اوباما در عمل به وظایفش حمایت کرده اند ولی 47 درصد آمریکایی ها نیز با روش رئیس جمهور مخالفت نموده اند. ولی در خصوص عملکرد اوباما در زمینه مذاکرات هسته ای با ایران و دستیابی به توافق، اکثر آمریکایی ها خواستار رد آن توسط کنگره شده اند.

به طور کلی 52 درصد مردم آمریکا اعلام کرده اند که کنگره باید این توافق را رد کند و 44 درصد نیز خواستار تصویب توافق توسط نمایندگان کنگره شدند.

در نظرسنجی مشترک قبلی سی ان ان –او آر سی که اواخر ژوئن انجام شد، حدود دو سوم جوانان آمریکایی اعلام کرده بودند که بعید است مذاکرات با ایران منجر به دستیابی به توافقی شود که مانع دستیابی تهران به سلاح های اتمی گردد.

این نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 66 درصد جمهوریخواهان و 55 درصد مستقل ها خواستار مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای هستند. 61 درصد دموکراتها نیز خواستار تصویب توافق هسته‌ای از سوی کنگره شده اند.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها