آغاز طرح ملی سند دارکردن اراضی کشاورزی در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از آغاز طرح بزرگ کاداستر در 2227هکتار از اراضی زراعی شهرستان گلوگاه خبر داد
کد خبر: ۸۵۴۷۴۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴




 

خبرگزاری بسیج مازندران، رضا پورفلاح گفت: شهرستان گلوگاه به عنوان یکی از شهرستان های پایلوت برای اجرای طرح پایش، تعیین کاربری و سند دار کردن زمین های کشاورزی انتخاب شده است.

 وی افزود: با اجرای طرح کاداستر زمین های کشاورزی و باغی مقدمات سند دار کردن ۲ هزار و ۲۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فراهم می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه در ادامه افزود: با تهیه نقشه کاداستر نوع الگوی کاشت و نوع محصول مشخص شده و تولید کنندگان و کشاورزان با همکاری اکیپ های جمع آوری اطلاعات توصیفی و مکانی می‌توانند برای زمین های خود سند مالکیت دریافت کنند.

 پور فلاح به روستاییان و کشاورزان توصیه کرد در گام نخست، با ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به کارشناسان جمع‌آوری کننده اطلاعات زمین کشاورزی، در سنددار شدن اراضی کشاورزی همکاری کنند.

 وی افزود: اجرای صحیح طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی درگلوگاه، نیازمند تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان منطقه است.

 وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی گلوگاه فاقد سند مالکیت است، ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران این بخش، برای جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی به جهت نداشتن وثیقه و ضمانت با مشکل مواجه هستند که با اجرای این طرح و سنددار شدن اراضی کشاورزی مشکلی در تامین وثیقه و ضمانت بانکی ندارند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها