ریس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر به بحث طلاق اشاره کرد و افزود: اداره بهزیستی شهرستان اشکذر توانسته است که در بیش از ۴۰ درصد از پرونده های طلاق را با سازش به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۸۵۴۷۴۴۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، ریس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان به یکی از اهداف مهم اداره بهزیستی اشاره کرد و گفت: اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در بحث پیشگیری کارهایی از قبیل مشاوره خانواده از طریق تلفنی و حضوری انجام  می‌دهد که سال گذشته به ۸۰۰ نفر از طریق حضوری مشاوره خانواده داده شده است .

دکتر رضا ابهت در بخشی دیگر از سخنان خود به شماره تلفن ۱۴۸۰ اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که تمایل به مشاوره حضوری ندارند می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب تحت مشاوره رایگان اداره بهزیستی شهرستان اشکذر قرار بگیرند.

وی کلاس های آموزشی قبل ازدواج، جلوگیری از اعتیاد، مهارت های زندگی و.. را از دیگر طرح‌ها اداره بهزیستی اشکذر دانست و اضافه کرد: طرح غربالگری شنوایی یکی دیگر از طرح های بهزیستی می‌باشد که اداره بهزیستی سال گذشته حدود ۵۲۰ کودک را تحت آزمایش شنوایی قرار داد که می‌توان از پوشش صد در صدی کودکان اشکذری خبر داد.

ریس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر، طرح غربالگری بینایی را یکی دیگر از خدمات اداره بهزیستی دانست و گفت: زمان طلایی برای اصلاح عیوب چشمی کودکان از سه تا شش سالگی می‌باشد که ما با فراخوانی در سطح شهرستان طرح غربالگری بینایی را اجرا می‌کنیم و تقریباً ۹۵بالغ بر ۱۸۰۰ کودک را زیر پوشش طرح غربالگری یا آمبیلیوبی قرار داده‌ایم.

دکتر رضا ابهت در ادامه به شرح وظایف اداره بهزیستی در بحث امور اجتماعی اشاره داشت و اظهار کرد: اداره بهزیستی در سطح شهرستان اشکذر ۱۴ مهد کودک وجود داد که از این تعداد هفت مهد روستایی،پنج مهد شهری و دو مهد مسجدی می‌باشد که در حدود۴۸۰ کودک در این مهد کودک های در حال آموزش هستند.

وی مهد کودک‌ها را پله آموزشی خواند و ادامه داد: کودکان در مهد کودک باید به آداب و امور اجتماعی و آموزش های که قرار است در مدرسه ببیند با شعر، سرود و فیلم آشنا شوند.

دکتر ابهت طرح های شبه خانواده و امداد ماهیانه را دو برنامه دیگر اداره بهزیستی شهرستان اشکذر دانست و گفت: در طرح امداد ماهیانه اداره بهزیستی یک مبلغی را به یکی از نزدیکان کودک می‌دهد تا از کودکی که به هر دلیلی پدر و مادر توانایی نگهداری از بچه را ندارند نگهداری و تربیت کند.

ریس اداره بهزیستی شهرستان اشکذر در ادامه به بحث طلاق اشاره کرد و افزود: از تاریخ ۱۵ شهریور سال۹۱ به بعد دادگاه پرونده هایطلاق خود را به اداره بهزیستی ارسال می‌کند و باید بگویم که ما مفتخر هستیم که توانستیم بیش از ۴۰ درصد از پرونده های طلاق را با سازش به اتمام  برسانیم.

وی به تشریح روند رسیدگی به پرونده های طلاق اشاره داشت و گفت: گاهاً پیش می‌ آیده زوج‌ها برای مشکلاتی چون معیشتی و اشتغال دست به طلاق می‌زنند که با مشارکت اداره بهزیستی سعی میشود تا مشکل حل شود و این باعث می‌شود که زوج ها به زندگی خود ادامه دهند.


ارسال نظرات