یک استاد دانشگاه با اشاره به تمایل فرانسه برای ارتباط با ایران بیان داشت: در ارتباطات خود باید مراقب نقشه های شوم غرب باشیم چرا که ممکن است رهبران این قدرت ها در لباس گریه کن امام حسین (ع) هم در بیایند.
کد خبر: ۸۵۴۷۴۶۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص سفر هیات فرانسوی به تهران اظهار داشت: بعد از توافق انتظار ذهنی عامه مردم این است که روابط بهتر از قبل بشود.

وی با بیان اینکه باز شدن سفارت انگلیس و کانادا یا بهبود روابط با کشور های قدرتمند دنیا می تواند از این مصادیق باشد، افزود: با توجه به خط قرمزی که مقام معظم رهبری در رابطه با این که مذاکرات تنها در مسائل هسته ای است و خصوصا مذاکره با آمریکا در مسائل دیگر جایگاهی ندارد می تواند بعنوان چراغ قرمزی به کار گرفته شود که این نگاه عمومی تعدیل گردد.

مدرس دانشگاه های تهران با تاکید بر اینکه برای هر رابطه ای باید حد و حدود مشخص داشت، ادامه داد: آمدن وزیر امور خارجه فرانسه بعد از توافق می تواند به معنای تمایل دو طرف مذاکره برای بهبود روابط نسبت به قبل تلقی گردد.

جعفری تصریح کرد: البته نفس ورود ایشان با تمرکز بر منافع ملی کشورمان نمی تواند عمل منفی محسوب شود، و بستگی به نگاه و قصد طرفین و البته قدرت اراده طرفین رابطه دارد که چه نتیجه ای حاصل بشود.

وی با اشاره به اینکه در دوران نخست‌وزیری فابیوس، خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فراورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را صادر کرد، گفت: این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه کوتاهی انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروس HIV و بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

کارشناس مسائل حقوقی بیان داشت: این خون‌های آلوده بدون اینکه مراحل آزمایش را طی کنند، به دستور فابیوس وارد بازار شدند و غربالگری این محموله‌ها هم زمانی صادر شد که دیگر دیر شده بود.

جعفری با بیان اینکه بر اساس آمار ها در حال حاضر نیز حداقل۱۸۰۰ بیمار در کشور شناسایی شده‌اند که در اثر مصرف خون‌های فرانسوی آلوده به هپاتیت و ایدز مبتلا هستند، عنوان کرد: البته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان نیز بیکار نبوده و سازمان انتقال خون ایران نیز در سال ۱۳۸۷ با تشکیل پرونده‌ای نسبت به اعلام شکایت از شرکت فرانسوی مریو اقدام کرد و دفتر حقوقی ریاست جمهوری نیز وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه با اثبات کوتاهی شرکت فرانسوی در تولید محصول سالم، سایر کشورها نسبت به دریافت غرامت از این شرکت اقدام کرده و توانستند خسارات خود را دریافت کنند، اعلام کرد: در این میان و با وجود تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان و خانواده قربانیان پرونده، ایران تنها کشوری است که هنوز موفق به دریافت خسارت خود از شرکت مریو نشده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار، تاکنون ۱۱۴۴ نفر از بیماران هموفیلی تا سال ۱۳۸۶ غرامت خود را دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۸۶، ۱۶۰۰ پرونده از هموفیلی ها و تالاسمی ها و دیگر مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی تشکیل شد که تاکنون برای حدود ۸۵۰ فقره رای بدوی صادر و بالغ بر ۶۰۰ رای در دادگاه تجدید نظر تایید و غرامت بالغ بر ۲۰۰ نفر دیگر پرداخت شده یا درحال پرداخت است.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه رابطه منافقین و دولت های مختلف فرانسه چیزی نیست که توسط دو طرف این رابطه انکار شده باشد، اظهار داشت: قرآن مفهومی را بیان می کند که یهود و نصاری تا شما را به دین خودشان نکشانند از شما راضی نمی شوند. لذا دولت های استکباری عالم از ما راضی نخواهند شد و در این مسیر از اعمال هیچ سیاستی ابایی ندارند.

جعفری با بیان اینکه باید مراقب نقشه های شوم و جدید طرف غربی باشیم، ادامه داد: امکان دارد روزی برسد که رهبران این قدرت ها در لباس گریه کن امام حسین علیه السلام هم در بیایند کما اینکه رضا خان که در دورانی که به رضا شصت تیری معروف بود از عزاداران درجه یک حضرت سید الشهدا بوده است، اما این بازی هایی است که در مرام سیاست به معنای غربی آن وجود دارد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دولت می تواند از این سفر استفاده  بهینه نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشد، عنوان کرد: چنانچه تقوا و آرمان های انقلاب اسلامی از دیدگاه دولت مردان خارج نشود لزوما این سفر امر مهلکی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها