خبرهای داغ:
صبح امروز چهارمین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی با حضور امام جمعه موقت تهران، فرماندار کربلای معلا و مسئولان شهرستان طبس غبار روبی و عطر افشانی شد.
کد خبر: ۸۵۴۷۵۱۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، آئین غبارروبی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، دکتر حسن جواد منکوشی فرماندار کربلای معلی، محمدرضا غیرتی مدیر اداره گزینش استانداری خراسان جنوبی، امام جمعه طبس و دیگر مسئولان برگزار شد.

حمزه سپهریان صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) از جمله امامزادگانى است که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم(ع) دانسته ‌‌اند که بر همین اساس ایشان برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان هستند.

وی تصریح کرد: مجموعه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) حسب دستور مقام معظم رهبری، تولیت این امامزاده به آستان قدس رضوی و آیت الله واعظ طبسی واگذار شد.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: آستان مبارک امامزاده حسین(ع) طبس هر ساله میزبان بیش از 6 هزار زائر و مسافر با یک هزار نفر راهنمای زائر و خادم است که افتخار میزبانی زائران را دارد و برنامه های عظیم و بزرگ فرهنگی با همت مسئولین آستان قدس و مسئولین شهرستان داشته که در سال بیش از 2 هزار برنامه را داراست.

سپهریان بیان داشت: برگزاری نماز عید فطر با حضور 15 هزار نفر، برگزاری مراسم شب قدر، جلسه ترتیل خوانی قرآن کریم، کلاس های آموزشی قرآن و نهج البلاغه، مهدالرضا، مدرسه شکوفه های رضوی، آموزش مداحی و آموزش قرآن و همچنین حجم عظیمی از برنامه هایی که توسط مدیریت توانمند آستان قدس رضوی اعلام می شود در آستان مبارک امامزاده حسین(ع) طبس برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: 19 مجتمع میان راهی در پنج استان خدمات مناسبی را به زائرین ارائه می نمایند که افتخار میزبانی و خدمت به زائرین به این موسسه واگذار شده است.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) افزود: این امامزاده منزلگاهی برای مسافرانی است که از شهرهای جنوبی و شرقی به مشهد سفر می کنند و در اطراف صحن و سرای این امامزاده 150 اتاق مفروش و با امکانات اولیه تجهیز شده و در خدمت زائران است.

سپهریان ادامه داد: 12 مهمانپذیر ویژه مجهز به اتاق های خواب، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و… در سر درب 6 مدخل ورودی به آستانه امامزاده به شکل زیبایی برای اقامت زائران ساختمان سازی شده است، همچنین 2 باب آشپزخانه با تجهیزات کامل آشپزی به طور شبانه روزی دایر و به صورت رایگان در خدمت زائران است و فروشگاه تعاونی، فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی، پارک بازی کودکان،‌ پارکینگ، فرهنگسرا، پاسگاه، دارالشفاء، سقاخانه و … همه و همه از امکاناتی است که برای مسافران در این مجموعه عظیم در نظر گرفته شده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها