فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: طرح هجرت بسیج دانش‌آموزی به‌منظور مشارکت دانش‌آموزان در کارهای گروهی در اراک آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۴۷۵۸۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
محمدرضا رضایی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح اردوهای هجرت دانش‌آموزی در مدرسه امام رضا(ع) اراک با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در انجام کارهای گروهی و بالا بردن روحیه مشارکت و مسئولیت‌پذیری آنان با برگزاری این طرح‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: بسیج سازندگی در سال 79 به فرمان و پیشنهاد مقام‌ معظم رهبری به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تشکیل شد و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید در اولویت قرار گیرد، زیرا این قشر از ظرفیت بسیار بالای در انجام کارهای گروهی برخوردار هستند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: طرح هجرت از قابل لمس‌ترین کارهایی است که با حضور جوانان، فرهنگیان و اقشار مختلف در سطح مدارس و روستاها در سال‌های گذشته انجام شده و مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به برگزاری اردوهای هجرت در سال‌های گذشته گفت: در سال گذسته 700 نفر از دانش‌آموزان در این طرح همکاری کردند و 6 هزار و 500 متر مکعب از فضای آموزشی مدارس ناحیه 1 و 2 اراک توسط دانش‌آموزان حاضر در این طرح بازسازی شد و خوشبختانه دانش‌آموزان بسیجی حاضر در این طرح اقدام به رنگ آمیزی، مرمت و بازسازی مدارس کردند.

وی افزود: سال گذشته بیش از یک‌ هزار نفر به‌منظور پرورش قارچ، مرغان محلی با استفاده از ظرفیت مهندسان بسیجی و سرکشی از زمین‌های کشاوری و نظارت بر پرورش قارچ، زعفران در کنار تولیدکنندگان توانستند کمک بسیاری به کشاورزی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: طرح فرهنگی از دیگر طرح‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان است که در این راستا 700 نفر در این اردوهای جهادی حضور یافته و 50 درصد وقت خود را در اختیار موضوعات فرهنگی، اعتقادی و حلقه‌های صالحین قرار می‌دهند.

ارسال نظرات