کشورهایی که تولید را در زمره اهداف مهم خود قرار داده اند ارزشی خاص به این بخش می دهند و در جهت فراهم ساختن رشد تولید می کوشند و ...
کد خبر: ۸۵۴۷۶۳۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

حامد قادر مرزی عضو کمیسون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار قتصادی خبرگزاری بسیج، با اننقاد از روند واردات بی رویه کالا اذعان داشت: واردات بی رویه نشان از ضعفی عمده ای دارد. شالوده اصلی واردات بیش ازحدعرصه رقابت را بر گلوگاه تولید داخلی تنگ ساخته و رقابت نامتوازن انگیزه تولید داخلی و مصرف را پایین می آورد.

 وی بیان داشت: تسهیلات دولتی با بهره پایین برای بخش خصوصی ، تولیدی محرکی موثر است تا بتواند قدری بازار را برای بروز تولید خود به مصرف کننده در اختیار بگیرد.

قادر مرزی در ادامه افزود: تزریق نقدینگی  با بهره های بالای بانکی ورشکستگی تولید را در پی دارد ؛ تولید توانمند در بازپرداخت بالای بهره نمی باشد و تولید رغبتی به جذب این ارقام ندارد؛ انتظارمان این است که تسهیلات دولتی با سود بانکی پایین تر از آنچه رایج است لحاظ گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه افزود: کشورهایی که تولید را در زمره اهداف مهم  خود قرار داده اند ارزشی خاص به این بخش می دهند و در جهت فراهمی رشد تولید می کوشند از جمله به بهره های پایین بانکی کمتر از 10 درصد که برای تولید ترسیم ساخته اند هدایت تولید با تسهیلات زیاد سازگار نیست.

وی در خاتمه گفت: امنیت محوری سرمایه گذاری بعد موثر برای جذب مردم در مشارکت اقتصادی است؛ شیب ملایم و قابل برگشت سرمایه در تولید ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ داشتن بازار با ثبات و سود بانکی مناسب برای تولید، امنیت سرمایه مردم را رقم می زند.

ارسال نظرات