مطالعه، نیاز اصلی متولیان فرهنگی کشور است

حجت الاسلام قرائتی گفت:‌یک چاه خودش باید آب داشته باشد و گرنه اگر بارها داخل یک چاه خشک شده را هم با آب پر کنند، فایده ای برای آن چاه ندارد.
کد خبر: ۸۵۴۷۶۳۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه آموزشی تایید محتوای برنامه ها و محصولات فرهنگی بسیج با حضور فرماندهان و مدیران و مسئولان بسیج شهرستان های بن و سامان در مجتمع کوثر برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، مهمان ویژه این کارگاه آموزشی به بیان موضوعات مهم و مورد نیاز بسیجان و به خصوص مدیران اجرایی برنامه های فرهنگی سپاه و بسیج پرداخت و افزود: اگر مدیران فرهنگی ما، به خصوص مدیران بسیجی بخواهند در دنیای امروز، در زمینه های فرهنگی و فرهنگ سازی در جامعه موفق عمل کنند، بایستی سطح معلومات و مطالعات خود را بالا ببرند و هر روز به آن بیفزایند .

حجت الاسلام محسن قرائتی با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه در سطح جامعه، با پرداختن به اشاره ی تمثیلی که همواره یکی از روشهای تدریس این مفسر قرآن کریم بوده، گفت: یک چاه خودش باید آب داشته باشد و گرنه اگر بارها داخل یک چاه خشک شده را هم با آب پر کنند، فایده ای برای آن چاه ندارد.

وی در ادامه، مطالعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری را مورد تاکید قرار داد و با تکرار کلمه «مطالعه! مطالعه! مطالعه!»، همگان را به مطالعه فرا خواند و افزود: طلاب، فرماندهان و مدیران بسیجی و آحاد مردم جامعه، همواره باید سطح دانش و بینش خود را بیش از همه زمانها بالا ببرند و فرصتهای مطالعه را برای خود و سایرین فراهم سازند و خود را به سلاح مطالعه مجهز سازند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) نیز در این کارگاه آموزشی، ضمن معرفی کامل دفتر تایید محتوا در سپاه و بسیج، نقش کلیدی این معاونت در صحنه ی فرهنگی به خصوص در فضای مجازی، فرهنگ سازی و ارتقاء کیفی برنامه های فرهنگی در سپاه و بسیج را تبیین کرد.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا توسلی، افزود: یکی از علل تشکیل کارگاهها ی آموزشی تایید محتوا در سپاه و بسیج، رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه جامه ی عمل پوشاندن به خواستهای مقام معظم رهبری و پیشرفت کمی و کیفی محصولات فرهنگی در سطح سپاه و بسیج بخصوص فضای مجازی است.

در ادامه این کارگاه آموزشی که با حضور فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج، مدیران عقیدتی و نظارت، تربیت و آموزش و مسئولین فرهنگی بسیج شهرستانهای سامان و بن تشکیل شده بود، مسئول دفتر تایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) نیز به تبیین اهداف معاونت تایید محتوا در بسیج و سپاه پرداخت و گفت: دفتر تایید محتوا در بسیج و سپاه به سالم سازی کارهای فرهنگی از ابعاد فرهنگی و نظارتی کمک می کند و برای بهتر و کیفی شدن برنامه های فرهنگی و تبیلغاتی در صحنه فرهنگ جامعه حاضر است.

منوچهر خلیلیان، افزود: وقتی دشمن برای براندازی نظام اسلامی در جنگ سخت ناکام ماند به جنگ نرم روی آورد؛ لذا رهبر معظم انقلاب فرمان دادند بسیج مانند همیشه به میدان بیاید که در همین راستا معاونت تایید محتوا در بسیج و سپاه وارد این عرصه ی فرهنگی شد.

در ادامه این کارگاه آموزشی که به مدت یک روز در مجتمع کوثر سامان برگزار شده بود، اساتید تایید محتوا، به تشریح راهکارهای ارتقاء محصولات فرهنگی، گروههای سرود، بنر های تولیدی، نشریات، پایگاههای اطلاع رسانی، مداحان و سخنرانان پرداختند و موانع و مشکلات مقوله ی تایید محتوا را مورد بحث و تحلیل قرار دادند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار