وزیر ورزش و جوانان در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری؛ تکمیل پروژه های ورزشی کشور را نیازمند 40 سال وقت دانست.
کد خبر: ۸۵۴۷۶۷۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر محمود گودرزی در سفر به شهرکرد و در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اذعان داشت: در هرم چهارگانه ورزش، حیطه قهرمانی، تعلیم و تربیتی، همگانی و حرفه‌ای تعریف شده که ورزش همگانی در رأس آن قرار دارد و باید جوامع بشری در توزیع اعتبارات از این الگو استفاده کنند.

وی با تاکید به این نکته که در ایران نیز با بیش از 75 میلیون جمعیت، باید 99 تا 100 درصد اعتبارات به این مجموعه اختصاص یابد، گفت: شاید افراد فعال در حوزه قهرمانی به 10 هزار نفر هم نرسند که آن‌ها نیز باید نسبت به سهم خود از اعتبارات بهره‌مند شوند.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز تاسف از کم توجهی به ورزش همگانی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، اظهار داشت: بیشتر اعتبارات به حوزههای حرفه‌ای و قهرمانی تخصیص می‌یابد در حالی که باید در توسعه متوازن، نگاهی عادلانه و متوازن داشته باشیم.

گودرزی گفت: هرچند ورزش قهرمانی مهم است اما نگاه دولت یازدهم بیشتر متوجه سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه این نگاه تاکنون مغفول مانده و ما به دنبال احیای آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود ورزش همگانی در کشور رایج شود، تصریح کرد: ما تاکنون تنها وارث دو مفهوم ورزش و توسعه زیرساخت‌ها بودیم، یعنی کلنگ زنی به هر قیمتی بدون هیچ مطالعه کارشناسی.

وزیر ورزش و جوانان مشکلات اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: اعتبارات جاری ما 150 میلیارد تومان برای مخارج اجرایی است که 75 میلیارد تومان از این سهم متعلق به 50 فدراسیون کشور است که به طور میانگین سهم هر فدراسیون 1.2 میلیارد تومان است.

گودرزی با بیان اینکه اکنون در کشور نزدیک به 13 هزار هیئت ورزشی و چهار هزار پروژه کلنگ خورده که نیازمند اعتبار هستند وجود دارد، اظهارکرد: بسیاری از این پروژهها بدون مطالعات تامین اعتبار آغاز به ساخت که اکنون جزو مطالبات مردم قلمداد میشوند که متوسط هر پروژه 2.5 تا 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند به طوری که در مجموع برای این پروژهها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی میشود حدود 40 سال تکمیل این پروژهها به طول بینجامد.

وی در ادامه به پروژههای نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: طرحهای عمرانی استان در حوزه ورزش در حال پیگیری هستند که از سال گذشته از 25 طرح مصوب سفر ریاست جمهوری چهار طرح در حال افتتاح و 60 درصد باقی مانده نیز تا سال 95 به اتمام می‌رسند.

گودرزی گفت:جوانان نزدیک به 4.5 تا 5 ساعت از وقت خود را در فضای مجازی صرف میکنند که سبب گسست نسلی شده و جوانان را از ازدواج دور کرده که باید تلاش شود با برنامه‌ریزی صحیح این معضل را در جامعه رفع کرد.

ارسال نظرات