خبرهای داغ:
روزنامه فرانسوی:

ایران ورود خون های آلوده را فراموش نکرده است

روزنامه فرانسوی لوموند در شماره امروز چهارشنبه خود با اشاره به سفر لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور به تهران، نوشت: ایران هنوز ورود خون های آلوده به ویروس ایدز و هپاتیت را فراموش نکرده است.
کد خبر: ۸۵۴۷۶۸۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرانی ها فرانسه را به دلیل  ورود فرآورده های خونی آلوده به ویروس ایدز و هپاتیت که باعث بیماری 300 ایرانی شد، فروش اسلحه به عراق در زمان جنگ ایران و عراق و پس ندادن پولی که ایران در سال 1974 برای ساخت تاسیسات هسته ای به فرانسه داده بود، مورد انتقاد قرار می دهند.

لوموند با اشاره به اینکه فرانسه به بازار بزرگ ایران امید بسته است، ادامه داد: با وجود اینکه وزیر امورخارجه فرانسه مورد انتقادهای زیادی درباره سختگیری هایش در مذاکرات هسته ای قرار گرفته اما  پاریس امیدوار است شانس زیاد شرکت های فرانسوی در بازار ایران از بین نرود.

سفر فابیوس به تهران در حالی صورت می گیرد که نادر قاضی پور  با اشاره به این سفر می گوید: این فرد یکی از مطلعین و مسببین صادرات فرآورده‌های خون‌های آلوده به برخی کشورهای جهان از جمله ایران است.

وی این اتفاق ناگوار را به عنوان یک فاجعه تلخ بشریت نام برد و افزود: مردم ایران هرگز خاطره بسیار تلخ ورود فرآورده های خونی آلوده به ایران و شیوع بیماری ایدز که به نوعی خیانت در حق بشریت بود را فراموش نمی کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه جنایت های غربی ها در حق مسلمانان جهان درحالی است که کشورهایی نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای سالم سازی اروپا بخصوص فرانسه در بحث مبارزه با سوداگران مواد مخدر سالانه صدها شهید می دهد که مبادا مواد مخدری از طربق مرزهای کشور ما وارد اروپا شود.

قاضی پور تصریح کرد: پس در این بین عذرخواهی و مطالبه بخشی از خسارت‌های جبران ناپذیری که در زمان دوره نخست وزیری لوران فابیوس به مردم ما وارد شد، به‌عنوان غرامت به جمهوری اسلامی ایران حق مردم ما است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پس اگر سیاست مسئولان دولتی اینگونه بوده که لوران فابیوس را به ایران دعوت کنند بایستی این دو مطالبه مردم و نمایندگان مجلس را نیز در نظر داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار