نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با بسیج؛
جداشدن باید سخت باشد و ما نباید آن را به خاطر راحتی خودمان آسان کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۲۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خراسان شمالی در گفت و گو با بسیج گفت: طلاق باعث کاهش اطمینان به ازدواج در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه فرزندان طلاق دچار آسیب های جدی می شوند گفت: طلاق یک نسل آسیب دیده را در جامعه در اختیار ما قرار می دهد که اینها سخت می توانند برای تشکیل زندگی به فردی اعتماد کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه این مسئله باعث افزایش سن ازدواج نیز می شود افزود: افزایش سن ازدواج فقط مربوط به جنبه های اقتصادی و مسائل دیگر نیست و عدم اعتماد دلیل مهمی در این قضیه به حساب می آید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تجربه طلاق در خانواده ها بسیار شایع شده و به دنبال آن ترس از شکست در ازدواج باعث بالا رفتن سن ازدواج و مشکلات و آسیب های گسترده اجتماعی شده است، این یک سیکل معیوب است که به رشد آسیب های اجتماعی در کشور دامن می زند.

وی با بیان اینکه طلاق غیر توافقی در راهروهای پر پیچ و خم دادگاه ها ادامه پیدا می کند و معمولا در آنجا افراد به لحاظ روحی و معنوی به یکدیگر صدمه می زنند گفت: شاید طلاق توافقی از این لحاظ بهتر باشد ولی این مسئله باعث راحت شدن جدایی می شود و چون بدون مشاوره و راهنمایی و حکمیت خانواده اتفاق میفتد طلاق را به یک امر ساده و آسان تبدیل کرده است.

قاضی زاده هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: ساده بودن مراسم ازدواج و حاشیه های آن خوب است ولی همسر گزینی نباید به سادگی اتفاق بیفتد و از طرف دیگر جداشدن هم باید سخت باشد و ما نباید آن را به خاطر راحتی خودمان آسان کنیم.


ارسال نظرات