در صورت بازرسي های منظم از نانوايان سطح شهرستان شاهد افزایش كيفيت نان و کاهش چشمگير تخلفات خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۷۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان بیله سوار، ضمن قدردانی از حضور اعضا و تشكيل هفتگي جلسات همفكري و همكاري اين جلسات را در ارتقاء كيفيت آرد و نان شهرستان مفید دانست و افزود: در صورتي كه بازرسي ها از نانوايان سطح شهرستان به طور منظم و مرتب صورت گیرد، كيفيت نان شهرستان مطلوب شده و تخلفات نيز كاهش چشمگيري خواهد يافت.

فرماندار بیله سوار همچنین خواستار ساماندهي و مديريت آرد تحويلي به نانوايان شد و در صورت تخلف نانوايان سهميه پز اعم از كم فروشي، گران فروشي و رعايت نكردن نكات بهداشتي توسط مسئولين ذيربط اعمال قانون و در صورت ادامه تخلف مکرر از ادامه فعاليت آنها جلوگيري می شود و با توجه به سياست دولت جهت راه اندازي نانوايي هاي آزاد پز اقدام می گردد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بیله سوارنیروی انسانی ماهر را یکی از فاکتورهای اصلی تولید کیفی نان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران و نانوایان با مهارت این صنف، فعالیت در این بخش را رها کرده و در بخش‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند که باید تجربیاتشان را در اختیار نانواییان جدیدتر بگذارند تا شاهد نان بهتر و با کیفیت تر باشیم.

آقایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز ضمن ارایه گزارش از اقدامات صورت گرفته به بررسی مصوبات جلسه گذشته پرداخت و گفت: با توجه به سياست دولت مبني بر آزاد پزي نانوایی های شهرستان 20% از نانواییان بصورت آزادپزی فعالیت می کنند.

وی همچنین تعداد بازرسي هاي به عمل آمده از نانوایان در طی20 روز را50 مورد عنوان کرد، كه برای 7 مورد تشكيل پرونده صورت گرفته و به تعزيرات حكومتي ارسال شده است و به پرداخت 2 میلیون و878هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیله سوار هم گفت: 28 مورد نمونه برداری از بربری، لواش و آرد جهت آزمایشات جوش شیرین، جوهر قند، آهن اسیدفولیک و همچنین از نظر مواد میکروبی و شیمیایی صورت گرفت.

وی گفت: بازدیدهای مشترکی توسط اعضای کمیته آرد و نان شهرستان از انبار آرد عشایری انجام و آموزشهای مفید و تذکرات لازم اعمال شد.

آرام حلیم در گزارشي از وضعيت گندم توليد شده اظهار کرد: در استان اردبيل نزديك 700 هزار تن گندم، توليد شده که از این مقدار 300 هزار تن در شهرستان بيله سوار توليد شده است.

وی گفت: الحمدالله شاهد پیروزی توافق هسته ای با رهنمود های مقام معظم رهبري و ايستادگي و مقاومت ملت ايران و تدبير رياست جمهوري و ذكاوت و تبحر تیم مذاكره كنندگان بعد از سالها مقاومت و ایستادگی در عرصه بین المللی هستیم.

ارسال نظرات