قفل حقوق ۱۰۰۰ میلیاردی بازنشسته‌های فولاد باز شد

در جلسه ویژه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین سایر مسئولان مربوطه در مجلس مصوب شد تا هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشسته های فولادی طی شش ماهه ابتدای سال اختصاص یابد و گزارش به مجلس ارائه شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۰۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ،محمدرضا پورابراهیمی از برگزاری جلسه ویژه در مجلس با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن و تجارت و قائم مقام وزیر کار به منظور رسیدگی به عدم پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه آقایان ابوترابی نایب رئیس مجلس، معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خزانه دار کل کشور، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور، اعضای کانون بازنشستگان و نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به قانون بودجه 94 و تکالیف آن برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد، تصریح کرد: در بودجه امسال آمده، هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهم الشرکه به بدهی بازنشستگان فولاد پرداخت شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اما برخلاف قانون بودجه، از ابتدای امسال هیچ فروشی در سهام صورت نگرفته و اعتبار در نظر گرفته شده برای بازنشستگان فولاد نیز تخصیص نیافته است.

پورابراهیمی در همین ارتباط از تصمیم ویژه ای که در جلسه روز گذشته در مجلس گرفته شده خبر داد و گفت: بناشده تا با استفاده از روش های دیگر برای تامین هزینه هزار میلیارد تومان معادل حقوق شش ماه بازنشستگان فولاد اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای شش ماه دیگر سال نیز باید اعتبار مورد نظر از محل های دیگر تامین شود؛ برهمین اساس بناست کارگروهی ویژه برای این امر تشکیل شود و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی به نتایج بررسی ها و گزارش های مجلس از بازنشسته های فولاد اشاره کرد و افزود: گزارش ها نشان میدهد که نرخ بازده این بخش بسیار اسفناک بوده و شش درصد هم نمی شود.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد بنا شده گزارشی از چگونگی تامین منابع برای کمک های مقطعی و اصلاح ساختار میان و بلند مدت تهییه و به مجلس ارائه شود؛ اگر این وضعیت ادامه داشته باشد به طور حتم وزیر کار استیضاح می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار