اردوهای راهیان نور بستری برای معرفی مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها است

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است،گفت: اردوهای راهیان نور مهمترین بستر برای تببین ابعاد و زوایای این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها برای مردم بخصوص جوانان است.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۳۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جلسه کارگروه فرهنگی تبلیغی ستاد ساماندهی راهیان نور که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های کاروان راهیان نور در استان نیاز به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط است و لازم است بسته‌های فرهنگی اثرگذار و مناسب برای زائران کاروان تهیه شود.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری بیان کرد: باتوجه به کمبود اعتبارات اما براساس تکلیفی که داریم باید اعتبارات را مدیریت و هر کدام از ادارات براساس ظرفیت‌ها و توان خود در تهیه بسته فرهنگی ویژه کاروان راهیان نور کمک کنند.

وی تقویت اطلاع‌رسانی حوزه دفاع مقدس در فضای مجازی را نیز یک ضرورت خواند و گفت: یکی از راه‌های موثر در این زمینه توجه به وبلاگ‌نویسی است.
وی بر معرفی یادمان‌های شهدا در استان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای تعمیق معرفت دینی که هدف اصلی دفاع مقدس است استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: اردوهای راهیان نور، یکی از مؤثرترین و قوی ترین عملیات فرهنگی در عرصه جهاد نرم بوده و مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز رسیده است بنابراین توجه به بُعد کیفی و محتوایی این اردوها امری ضروری است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است، ادامه داد: باید ابعاد و زوایای این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها برای مردم بخصوص جوانان تبیین شود و اردوهای راهیان نور مهم‌ترین بستر برای این مهم است.

رجوع به سیره شهدا ظرفیتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

نماینده صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: خوانده سیره شهدا ثواب خواندن قرآن کریم را دارد و می‌تواند اثرگذار باشد چراکه رجوع به سیره شهدا ظرفیتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

حجت‌الاسلام درویشی افزود: استفاده از ظرفیت پیشمرگان کرد مسلمان و تهیه بسته های فرهنگی با محتوای وصیت نامه شهیدان و همچنین استفاده از سخنان علما و عرفا می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ شهدا به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های فرهنگی زائران راهیان نور باید با دقت و براساس نیاز مخاطبان تهیه شود، خاطرنشان کرد: سیره و رفتار بانوان نمونه و رزمندگان زن دفاع مقدس نیز در این بسته باید مورد توجه باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار