مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تخریب‌کنندگان منابع طبیعی و مراتع استان اردبیل به ۱۱۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۳۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت در دوره آموزشی توجیهی یک‌ روزه نیروی‌های استخدامی جدید در اداره کل منابع طبیعی اردبیل اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار است چرا که منابع طبیعی متعلق به مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی بیان کرد: با تشکیل این اکیپ‌ها تلاش و جدیت بر این است تا جلوی تخریب منابع طبیعی استان بر اثر فعالیت اکتشاف معادن و سایر فعالیت‌ها که سبب از بین رفتن مراتع در سطح استان می‌شود، گرفته شود.

هدایت از جریمه 110 میلیارد ریالی تخریب‌کنندگان منابع طبیعی در سطح استان خبر داد و افزود: به دلیل عدم توجه به تذکرات داده شده و تکرار در تخریب منابع طبیعی استان 115 پرونده در این حوزه تشکیل شده و با متخلفان و مخربان منابع طبیعی و مراتب برخورد شده و این میزان جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه وظیفه ذاتی حافظان منابع طبیعی حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی است، گفت: انتظار می‌رود 71 نفر نیروی جدید با آشنایی کامل با قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌های اجرایی با افزایش سطح علمی خود در انجام وظایف خود تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه نیروهای جدید جذب این اداره کل شده اما با توجه به گستره فعالیت و حساسیت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم با جذب نیروهای لازم زمینه برای اقدام در حوزه حفاظت از مراتع و منابع طبیعی استان افزایش یابد.

ارسال نظرات