آموزش‌های فنی و مهارتی در شهرستان پارس‌آباد افزایش یابد‌

امام جمعه پارس‌آباد گفت: باید آموزش‌های فنی و مهارتی در سطح شهرستان افزایش یابد، تا بتوانیم شاهد کاهش مشکلات با استفاده از کارآفرینی در این حوزه باشیم.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۵۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی، در دیدار با کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان پارس‌آباد، با تبریک هفته ملی مهارت اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی که به صورت تئوری و عملی اجرا می‌شود نقش و تاثیر بسزایی در افزایش فرصت‌های اشتغال در جامعه داشته و می‌تواند بخشی از مشکلات در این حوزه را برطرف کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان و استان باید تلاش و جدیت بر توسعه و گسترش این آموزش‌ها در سطح شهرستان و به‌ویژه در بین جوانان این منطقه باشد تا بتوانیم با این امر شاهد کاهش مشکلات ناشی از بیکاری در منطقه باشیم.

رشادی با بیان اینکه نبود فرصت‌های اشتغال زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: با توجه به این امر باید مسئولان و متولیان در شهرستان پارس‌آباد زمینه‌های اشتغال را برای جوانان و مردم شهرستان مرزی بیله‌سوار فراهم آورند که در این حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی می‌توانند نقش و تاثیر بسزایی در این امر داشته باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز با تاکید بر ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی توسط فنی و حرفه‌ای مرکز شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: باید آموزش‌هایی در سطح شهرستان پارس‌آباد ارائه شود که کارآموزان بتوانند با بکارگیری این آموزش‌ها در سطح شهرستان اقدام به کارآفرینی برای خود کنند و نیازهای بومی منطقه در این آموزش‌ها در نظر گرفته شود.

مهدی احمدی کارها و اقدامات انجام شده در مراکز فنی و حرفه‌ای را در کم کردن بیکاری در منطقه موثر دانست و تصریح کرد: امیدواریم جوانان به استفاده از امکانات مراکز فنی و حرفه‌ای ترغیب شوند و بتوانند برای خود شغل پایداری را ایجاد کنند چرا که این امر زمینه‌ساز کاهش بسیاری از مسائل و مشکلات در شهرستان می‌شود.

ارسال نظرات