دو شرکت اینتل و میکرون نسل جدیدی از حافظه‌های ذخیره سازی اطلاعات تولید کرده‌اند و می‌گویند این تراشه‌ها انقلابی در دنیای رایانه و خدمات و برنامه‌های مرتبط ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۷۹۳۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از ان دی تی وی، این دو شرکت امریکایی می گویند این تراشه ها با استفاده از فناوری 3D XPoint تولید شده اند و اهمیت ساخت آنها مشابه با ساخت و معرفی اولین نسل از حافظه های فلاش در سال 1989 است.

این تراشه ها که از نسل تراشه های غیرفرار هستند دسترسی سریع به حجم زیادی از اطلاعات را ممکن کرده و ابداع برنامه های جدیدی را ممکن می کنند. غیرفرار بودن این حافظه ها بدان معناست که ذخیره سازی اطلاعات بر روی آنها حتی در صورت خاموش بودن رایانه و گوشی هم ممکن است.

اینتل  و میکرون می گویند استفاده گسترده از گوشی ها و ساعت های هوشمند ساخت حافظه هایی که ذخیره سازی اطلاعات بر روی آنها را حتی در صورت خاموشی دستگاه ممکن کند، ضروری نموده است. بسیاری از سیستم های هوشمند برای کنترل خودروها، لوازم خانگی  و ... به کار می روند و باید به گونه ای طراحی شوند که حجم انبوه اطلاعات به سرعت بر روی آنها قابل ذخیره سازی باشد و بتوان انها با سرعت بالایی تجزیه و تحلیل کرد.

این تراشه ها تا هزار  برابر سریع تر از تراشه های NAND هستند . تراشه های NAND هم از جمله تراشه های غیر فرار هستند که مدتهاست در رایانه ها مورد استفاده بوده اند. با استفاده از تراشه های جدید سرعت نقل و انتقالات مالی در سایت های بانکی و تجارت الکترونیک افزایش می یابد، محققان بهداشت الکترونیک با سرعت بسیار بالاتری می توانند داده ها را به طور آنی و لحظه ای تجزیه و تحلیل کنند و الگوهای مربوط به بیماری ها را مورد بررسی قرار دهند.

با استفاده از این تراشه ها صنعت بازی های ویدیویی، پخش ویدیوهای آنلاین و حتی کیفیت شبکه های اجتماعی هم متحول خواهد شد.

ارسال نظرات