خبرهای داغ:
یکی از دانشجویان بورسیه سیاه‌‌نمایی وزارت علوم در زمینه جایابی دانشجویان بورسیه را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۲۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از دانشجویان بورسیه  با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره جایابی دانشجویان بورسیه اظهار داشت: مسئله جایابی بورسیه‌ها و دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها به این شکل که اخیرا در رسانه‌ها مطرح شده، نادرست و ناشی از یک فضای تبلیغاتی و سیاسی علیه دانشجویان از سوی وزارت علوم است.

وی افزود: طبق قانون، جایابی دانشجویان بوسیه بر عهده وزارت علوم است، افراد بورسیه، بورسیه وزارت علوم محسوب می‌شوند اما باید با توجه به روزمه علمی خود روند عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها را طی کنند. دانشجویان بورسیه تقاضای عضویت در ‌هیئت علمی دانشگاه‌ها را مطرح می‌کنند و در صورت کسب امتیاز لازم از سوی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها بر اساس سوابق علمی خود می‌توانند در دانشگاه مورد نظر پذیرش شوند.

این دانشجوی بورسیه یادآور شد: فراخوان جذب اعضای هیئت علمی برای اولین بار در کشور در دولت دهم به صورت رسمی برگزار شد، در این میان برخی دانشگاه‌ها با توجه به اعلام نیاز خود، دانشجوی بورسیه نیز برای عضویت در دانشگاه‌ها می‌پذیرفتند که این دانشجویان شامل دانشجویان دکتری که در داخل و یا خارج از کشور تحصیل کردند و دانشجویان دکترایی که در فراخوان بورسیه وزارت علوم پذیرفته شده‌اند نیز می‌شود.

وی یادآور شد: این دانشجویان رزومه علمی خود را به دانشگاه‌هایی که اعلام نیاز کردند ارسال می‌کنند و دانشگاه‌ها در نهایت طی بررسی‌های انجام گرفته افرادی را به عنوان بورسیه انتخاب می‌کنند.

این دانشجوی بورسیه با اشاره به حاشیه‌‌سازی‌های وزارت علوم در این زمینه و برعکس جلوه دادن حقایق این مسئله اضافه کرد: وزارت علوم با نگاهی سیاس طوری وانمود می‌کند که فراخوان بورسیه مختص کسانی که بورسیه وزارت علوم محسوب می‌شوند در صورتی که تمامی دانشجویان دکتری می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و رزومه علمی‌شان مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها