خبرهای داغ:
دستغیب:

خاطره بدعهدی ۲۰۰۳غربی‌ها یادمان نرفته است

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم نظارت بر حسن انجام تعهدات غربی‌ها در مرحله اجرای «برجام» گفت: ما چندان نسبت به تفاهمات قبلی خوشبین نیستیم، چون خاطره سال ۲۰۰۳ هنوز در ذهن مردم ما هست.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۴۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیداحمدرضا دستغیب در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر درباره شیوه فعالیت کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی توافق هسته ای با اشاره به تشکیل کمسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک پس از تعطیلات تابستانی هفته آینده مجلس، اظهار داشت: ترکیب این کمیسیون بسیار مهم است که باید از افراد متخصص تشکیل شود و از سلیقه های مختلف در آن حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید مسیر برای حضور منتقدان در کمیسیون ویژه «برجام» و ارائه نظرات آنها فراهم باشد، تصریح کرد: فرصت خوبی در پارلمان فراهم می شود که ابعاد توافق هسته ای صورت گرفته در قالب کمیسیون ویژه بررسی شود؛ گمان من این است که از صاحب‌نظران دانشگاهی و متخصصان امر نیز دعوت خواهد شد تا ابعاد مختلف موضوع بررسی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهمتر از بررسی محتوای برجام در مجلس، تعهداتی است که باید حتما از طرف مقابل ایفا شود، گفت: ما چندان به تفاهمات قبلی خوشبین نیستیم؛ چراکه خاطره سال ۲۰۰۳ و عدم انجام تعهدات غربی ها همچنان در ذهن مردم ما است، لذا باید نسبت به حسن انجام کار در مراحل بعدی ملاحظات ویژه بکار گرفته شود.

دستغیب ادامه داد: نظارت بر انجام این توافق، ساز و کار خاصی می خواهد که به نظر من از همه بخش های آن مهمتر است و چون اجرای برجام، به صورت مرحله به مرحله و بر اساس یکسری مناسبات متقابل است، این مساله بسیار مهم قلمداد می شود.

وی تصریح کرد: مهمتر از مساله بررسی و تعیین تکلیف برجام، مرحله بعدی یعنی اجرای آن است که باید پیش‌بینی لازم در ارتباط با آن صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره زمان‌بندی احتمالی در نظر گرفته شده برای کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز اظهار داشت: کمیسیون ویژه حتما برای کار خود زمان‌بندی مشخصی خواهد داشت و هیات رئیسه مجلس نیز به این موضوع ورود خواهد کرد، اما مساله مهم این است که میان وظایف این کمیسیون و کمیسیون امنیت ملی تداخل پیش نیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها