نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اهداء مدالهای قهرمانی به رهبر انقلاب بیانگر پیوند قلبی ورزشکاران با ولایت است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۷۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با ورزشکاران بسیجی استان لرستان که به مناسبت هفته بسیج ورزشکاران انجام شد، ضمن قدردانی از ورزشکارانی که مدال های قهرمانی خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرده اند گفت: اهداء مدالهای قهرمانی به رهبر انقلاب بیانگر پیوند قلبی ورزشکاران با ولایت است و این مساله نیز در بین قهرمانان ورزشی استان لرستان مشهود است به گونه ای که یکی از دختران ورزشکار استان با مراجعه به دفتر نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد که می خواهد مدال قهرمانی خود را تقدیم رهبر انقلاب کند و با این حال پس از هماهنگی با دفتر ایشان اعلام شد که رهبری این موضوع را قبول کردند و در یکی از دیدارها نیز این مدال به ایشان تقدیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورزشکارانی که مقید به ارزشهای دینی هستند در دنیا الگو شده اند افزود: قبل از انقلاب ما حتی یک ورزشکار زن محجبه که در میادین بین المللی حضور پیدا کند را نداشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی امروز حضور با حجاب ورزشکار زن کشورمان تاثیرگذار بوده است به گونه ای که بسیاری از زنان دیگر کشورهای اسلامی با حجاب وارد میادین مسابقه می شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سجده شکر آن ورزشکار جوانی که پس از پیروزی در مسابقه با حریف خود به جا می آورد تاثیرگذار است گفت: ورزشکاران ما نه تنها باید در بعد ورزش بلکه می بایست در سایر ابعاد زندگی اثرگذار باشند.

میرعمادی بر ضرورت توجه جوانان به جمله معروف رهبر معظم انقلاب در خصوص تحصیل، تهذیب و ورزش اظهار کرد: هدف از داشتند بدن سالم عبادت و طاعت خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید برای پیشرفت کشور و ارتقاء آن در سطح بین الملل تلاش کنند اضافه کرد: رسالت سنگینی که بر دوش ورزشکاران قرار دارد این است که باید پیام رسان ارزشهای معنوی باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی معنویت و حفظ ارزشهای اسلامی و دینی، انقلابی و انسانی است گفت: امروز در دنیا بر اخلاق ورزشی بسیار تاکید می شود و خوشبختانه با پیروزی انقلابی اسلامی در کشور ما نیز امروز شاهدیم که اخلاق با ورزش پیوند خورده است؛ اگر چه در بعضی جاها اخلاق ورزشی رعایت نمی شود.

میرعمادی در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ پهلوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی تاکید کرد و ادامه داد: ترویج این فرهنگ موجب ترویج اخلاق در جامعه می شود و این مساله خود می تواند سلامت عمومی جامعه را موجب شود و در واقع با این عمل می توانیم روح و جسم را با هم تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ پهلوانی فرهنگ اخلاق، معنویت و جوانمردی است تصریح کرد: اگر ورزشکاری فاقد اخلاق ورزشکاری باشد نمی تواند در میادین ورزشی راه یابد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی یکی از ورزش هایی است که در ابتدای آفرینش مطرح بوده است اظهار کرد: سه امتیاز ورزش پهلوانی این است که در این ورزش دارای سابقه تاریخی درخشان است، همواره بزرگان میدان دار و جلودار آن بوده اند و گناه و معصیت در این ورزش هیچ گاه جایگاهی نداشته است.

میرعمادی در ادامه به داستان مبارزه امام علی (ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق اشاره کرد و افزود: در این مبارزه حضرت علی (ع) پس از اهانت عبدود به مادرشان و همچنین ریختن آب دهان به صورت ایشان به دلیل اینکه عبدود را به خاطر خشم و غضب نکشته باشد از کشتن او منصرف شد و در فرصت دیگری او را به هلاکت رساند.

وی با بیان اینکه این روحیه امام علی (ع) نشات گرفته  از روحیه جوانمردی امام بوده است ادامه داد: فرهنگ جوانمردی یعنی انسان در یک شرایط حساس مردانه به میدان بیاید، حب و بغض ها را کنار بگذارد و انصاف و جوانمردی بر او حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به گلایه ورزشکاران استان از مسئولان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که مسئولان در راستای رفع مشکلات ورزش قهرمان در استان تلاش کنند.

لازم به ذکر است  در این برنامه که توسط سازمان بسیج ورزشکاران لرستان و هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان لرستان برگزار شد از لیلا چغلوند ورزشکار لرستانی که مدال قهرمانی خود را به رهبر معظم انقلاب اهداء کرد و زهرا باقری که بر روی سکوی قهرمانی از دست دادن به نامحرم امتناع کرد تجلیل به عمل آمد.

همچنین از دو نفر از نوجوانان ورزشکار بسیجی که قرآن را باترجمه انگلیسی قرائت می کنند تجلیل شد.

ارسال نظرات