فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

بسیج یک چراغ است/کربلای 4 تعیین کننده شرایط جنگ

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، گفت: با برگزاری طرح ولایت در نظر داریم قریب به 1500 نفر از دانش آموزان مدارس مختلف استان هرمزگان خواهر و برادر به مدت سه روز در قالب کارگاه آموزش می بینند.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۱۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار پانا سرتیپ دوم رضا ترابی گفت: طرح ولایت جامعه بزرگی از کل ایران و قشر دانش آموز است که به خانواده ی ما بستگی و به جامعه ی معلمان مرتبط و پیوند می خورند، این قشر برای حال و آینده تاثیر گذار می باشد و باید روی آن سرمایه گذاری شود و هر چه قدر سرمایه کنیم کم است.

وی افزود: با برگزاری طرح ولایت در نظر داریم قریب به 1500 نفر از دانش آموزان مدارس مختلف استان هرمزگان خواهر و برادر به مدت سه روز در قالب کارگاه؛ آموزش وظایف آن ها را به عنوان مسئول بسیج دانش آموزی مدارس یادآوری کنیم و باید و نباید ها را فرا می گیرند و هدف آماده کردن قشر عظیم و تاثیر گذار برای آینده است.

وی در پاسخ به این که بسیج طرز تفکر، و فرهنگ است و طرح ولایت می تواند چه کمکی در این توسعه و فرهنگ کند اظهار کرد: از نظر بنده طرح ولایت یک کلید واژه است و ما نمی توانیم در این دوره آموزشی سه روزه بگوییم تفکر بسیجی چیست! نمی توانیم بگوییم شهید محمدحسین فهمیده و شهید حسن ذاکری قشمی چه کسانی هستند ؟ نه خیر ، بسیج یک چراغ است و ما نمی توانیم در این مدت به همه ی اهداف رسیده و این استارت کار می باشد.

سرتیپ دوم رضا ترابی یکی از بازماندگان عملیات کربلای 4از خاطره های خود در آن زمان گفت:

هفت ماه رنگ هرمزگان را ندیدم و برای گردان غواص کربلای چهار زحمت کشیدیدم اما نشد

وی در خصوص عملیات کربلای چهار و 175 شهید غواص به خبرنگار پانا گفت: عملیات کربلای 4 خیلی مهم و بنا به روشن شدن تکلیف جنگ بود و ما برای این عملیات بسیار زحمت کشیدیم ، بنده آن زمان مجرد بودم و همسر و فرزند نداشتم هفت ماه رنگ هرمزگان را ندیدم و د رآن عملیات مانده بودیم و کار می کردیم اما در کنار ما خیلی ها بودند که همسر و فرزند داشتند ولی به عشق میهن شان کار می کردند.

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان افزود: بعد از عملیات کربلای یک، 10/4/65 مهران آزاد شد و به مدت ده روز به نیروهایمان مرخصی دادیم و پس از آن در تاریخ 4/10/65 به جبهه بازگشتیم و پس از آزادسازی مهران ، گردان 422 که فرمانده لشکر آن حاج قاسم سلیمانی فرمانده حاضر سپاه قدس بود هستند به ما گفت که می خواهم گردان غواص در این لشکر داشته باشم و شماها که بچه ی هرمزگان ، دریادلان و شناگران ماهری هستید باید این گردان غواص را تشکیل بدهید و گردان غواص برای ما افتخار بود و ماهم از خدا خواسته پذیرفتیم و از بین 300 نفر که از هرمزگان می آمد 30 نفر ناب و تمام عیار انتخاب و پس از آن گردان را سازماندهی کردیم خیلی زحمت کشیدند ، خیلی تلاش کردند و خیلی سختی کشیدیم و بنده هر چه بگویم کم گفتم.

ترابی با بیان اینکه سخت تلاش کردیم گفت: همه ی غواص ها هر دو شب یک بار از ساعت یازده شب به آب می فرستادیم و آب هم چه آبی کجا اروند ، کجا بهمن شیر تا اذان صبح باید غواصی می کردند و ما تا ظهر آن ها را استراحت می دادیم و بعداظهر دباز هم این کار را تکرار می کردیم شما تصور آن را کنید خیلی سخت است هر دوشب یکباری با لباس غواصی و تجهیزات کامل داخل آب برویم.

وی عملیات کربلای چهار را تعیین کننده جنگ دانست و بیان کرد: برای عملیات کربلای 4 اعزام شدیم و این عملیات تعیین کننده تکلیف جنگ، و محور ما جزیره ام الرسا بود که الان اسم هم دارد ، بچه های هرمزگان خیلی کار کردند اما کربلای 4 نشد، خواست خدا اینگونه بوداما بچه ها وقعا کم نگذاشتند و خوب کار کردند بنده درباره عملیات کربلای 4 با هیچ کسی تا به الان صحبت نکردم چون برای خودم سنگین بود.

فرمانده سپاه امام سجاد اذعان کرد: عملیات کربلای 4 کاری کرد کارستان، درست است برای ما در سال 65 پیروزی نداشت اما موفقیت خود را در خرداد 94 بعد از 29 سال نشان داداین عملیات باید در سال 4/10/65 که زحمت آن را کشیدیم شیپور پیروزی آن را صبح پنجم به صدا در می آمد که ملت قهرمان ایران ما پیروز شدیم اما شیپور پیروزی آن 29 سال بعد در میدان بهارستان تهران با 175 شهید غواص دست بسته که تشییع کردیم به صدا در آمد.

وی افزود: درگیر مذاکرات، لوزان و هسته ای بودیم که خداوند بزرگ 175 تا شهید دست بسته به میدان بهارستان آوردند و بعد از رحلت و تشییع جنازه امام دیگر تهران و هیچ جای دنیا همچین تشییع جنازه ی را به خودش ندیده بود.

ترابی عنوان کرد: پس از عملیات بیت المقدس 300 تا شهید در یک روز در اصفهان تشییع کردیم و سال 61 بعد از عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر برای اولین بار شهدا را در تهران روی تریلی گذاشتند اما این جمعیت کسی ندید ، تا اینکه 29 سال بعد تشییع جنازه ی در تهران انجام شد تکرار ناشدنی ،چون کربلای 4 پیروز بود، ما فکر می کردیم شکست خوردیم اما شهدای این عملیات آن را ماندگار کردند حضرت آقا آیت الله خامنه ای هم پیامی داد "سلام بر دست های بسته " جمله ی که هیچ جا آقا برای هیچ شخصی و مراسمی نگفته بود، فقط برای شهدای کربلای 4 بعد از 29 سال بعد گفت.

عملیات مرصاد را پیش بینی نکرده بودیم و کرمانشاه تا مرز سقوط پیش رفت

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان درباره عملیات مرصاد گفت: این یک عملیات ما برنامه ریزی و پیش بینی آن را نکرده بودیم در صورتی که برای همه ی عملیات های ما از قبل پیش بینی صورت می گرفت ، قرارگاه تشکیل ، تعداد ، هدف مشخص، مانور و فلش عملیات انجام می دادیم و این تنها عملیاتی بود که کسی آن را پیش بینی نکرد.

ترابی خاطرنشان کرد: به ما اعلام کردند سازمان منافقین عمل کرد و کرمانشاه سقوط کرد اصلا کسی تصور آن را نمی کرد بر روی جاده ها کاروانی افتاده بودند و از بلندگوهای ماشین آن ها صدای شعار مردم ایران کهما آمدیم و پاسداران کجایند که ما را ببینند به گوش می رسید، بیایید که قصر شیرین ،کرند و اسلام آباد هم رفت و کرمانشاه در مرز سقوط است و حتی بعضی از مردم کرمانشاه هم اسباب اساسی ها را بستند و رفتند و دیگر شهر تخلیه شد و فاصله ی سقوط کرمانشاه نزدیک بود چون برای سقوط آن حساب کتاب کرده بودندو گفته بودند الان وقت آن است و همان چیزی که صدام 31 شهریور 59 انجام داد.

وی گفت: امام پیام داد جوانای ایران کجایید دشمن دارد می آید، خون ها به جوش آمد و یک مرتبه دیدیم جوانان از سراسر ایران هجوم آوردند ، بسیج و سپاه و ارتش هیچ کدام در عملیات مرصاد آماده نبودند و ما هم نمی خواستیم اینطور بشود مگر جوانای ایران می گذارند که دشمن به حریم آن ها تجاوز کند نه نمی گذارند، خدا بلای سر آن ها آورد که ماشین دیگر سالم نماند ، تانک های شش چرخ برزیلی و قشنگ آن ها ، ماشین های آکبند شون همه از بین رفت و منافقین آمریکا آنجا نابود شدند و سازمان منافقین ایران در این صحنه خیلی تلاش و زحمت کشیدند و کار خدا بعد از پیروزی همه جای جهان به آن هایی که فرار کرده بودند شیپور زدند که بیایید ، سازمان منافقین ایران روز 5 مرداد 67 دیگر از بین رفت و فاتحه آن خوانده شد.

نقش رسانه در امر اطلاع رسانی بزرگ است و می تواند شب را روز کند

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نقش رسانه ها را مهم شمرد و خاطرنشان کرد: طی جلسه ی که برگزار شد به مسئول فرهنگی مان گفتم که همه ی رسانه ها را با عزت و احترام به سپاه دعوت کنند، و اگر سپاه دوست ندارند در جای دیگر ، چون ممکن است بعضی ها بگویند ما سپاه را قبول نداریم ، هر جای دوست دارند با عزت و احترام از رسانه ها دعوت می کنیم که آن جا حضور برسانند و با هم گفت و گو کنیم ، نقش رسانه بسیار بزرگ است و ما عمل و هر فعلی را بخواهیم نشان دهیم این کار رسانه است ، رسانه آن قدر فنی، حرفه ای و فراگیر عمل می کند که می تواندشب من را به روز تبدیل کند و این قدر توانمند است.

رضا ترابی خطاب به خبرنگاران پانا گفت: در امر اطلاع رسانی به موقع ، موفق و موید باشید و افتخار می کنم که شما در سن جوانی به عنوان خبرنگار پانا انجام وظیفه می کنید و خیلی مهم است در این حرفه سنگین اخبار را صحیح ، دقیق ، به موقع و خارج از هیاهو انعکاس دهید.

ارسال نظرات