خبرهای داغ:
معاون فرماندار میامی:

رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم مردم نقش کلیدی دارند

معاون فرماندار شهرستان میامی گفت: رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم مردم و جلب مشارکت بیشتر برای خدمات مطلوب به بیماران خاص نقش کلیدی دارند .
کد خبر: ۸۵۴۸۱۵۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، علیرضا آشوری در جلسه کمیته شهرستانی بیماری های خاص در سالن جلسات فرمانداری میامی سلامتی را یکی از مهمترین نعمت های خدادادی دانست و اظهار کرد: افرادی که دچار بیماری خاص می شوند باید مورد کمک و حمایت واقع شوند، و بتوانند با کمترین مشکل و کمترین هزینه به زندگی عادی شان در جامعه برگردند.

وی با بیان اینکه در این زمینه چالش ها و مشکلاتی نیز وجود دارد، افزود: باید چالش ها، کمبود ها و ضعف ها را شناسایی، و با استفاده از ظرفیت ها و هم چنین مشارکت های مردمی در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

معاون فرماندار شهرستان میامی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم به وجود آمده است پیگیری مشکلات بیماران خاص از نتایج چشمگیر اجرای طرح نظام سلامت است و دولت تدبیر و امید با اجرایی کردن این طرح گامی مهم در ارتقای کیفیت درمان مردم به ویژه بیماران خاص که پیچیدگی ها و معظلات متعددی دارند برداشته است.

آشوری در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی به مردم ، تأکید کرد: رسانه ها و خصوصاً صدا و سیما در آگاهی بخشی به عموم مردم و جلب مشارکت بیشتر برای خدمات مطلوب به بیماران خاص نقش کلیدی دارند زیرا ابتدا باید بستر مناسبی برای کمک به بیماران خاص ایجاد کرد و سپس به دنبال عرضه خدمات مناسب بود به این منظور تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی بیماران از گام های نخست ادارات مربوط می باشد.

مدیر کمیته امداد امداد امام خمینی(ره)شهرستان میامی نیز در این جلسه به تعداد بیمارن خاص تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: تعداد 14 نفر بیمار سرطانی، دو نفر دیابت، چهار نفر پیوند کلیه، پنج نفر بیمار قلبی، پنج نفر دیالیزی و سه نفر مبتلا به بیماری آسم تحت پوشش کمیته امداد میامی هستند.

محمد مهدی اصغری به اجرای طرح شفا در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در این طرح با رایزنی با افراد متمول برای هزینه های درمانی یا معیشتی بیماران مبالغی ماهیانه از سوی آنها پرداخت می شود تا به این افراد در زمینه درمانی کمک شود.

وی ایاب و ذهاب بیماران دیالیزی، تغذیه بیماران سرطانی و تأمین هزینه های درمانی را از جمله مشکلات پیش رو برای بیماران دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار