خبرهای داغ:
در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین

امیرعبداللهیان: دولت بحرین به ایفای نقشی مثبت در قبال امنیت منطقه بیندیشد

کد خبر: ۸۵۴۸۱۶۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی امروز پنج‌شنبه در واکنش به انفجار اخیر در ستره بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران پشت این اقدام در بحرین قرار دارد، گفت: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را قویاً محکوم می‌کنیم.

وی تأکید کرد ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد. انتشار این خبرسازی، آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت منطقه‌ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام‌ها برای منطقه است و تداوم اتهامات به ایران کاملاً هدفمند صورت می‌گیرد.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: متأسفانه رفتار طائفه‌ای برخی عناصر افراطی درون حکومت بحرین و توهین عامدانه آنان به اعتقادات مذهبی مسلمانان منجر به ایجاد فاصله عمیق بین حکومت و مردم شده است.

امیرعبداللهیان گفت: به وزیر خارجه بحرین نصیحت می‌کنیم که به‌جای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در بحرین و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد آشتی ملی بین حکومت بحرین و مردمش بیندیشد.

وی گفت: تداوم نقض سیتماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در بحرین اوضاع را پیچیده‌تر می‌سازد. تهران صرفاً از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها