بولاغلار نیر 29 و 30 مرداد میزبان جشنواره آش است

فرماندار نیر از برگزاری دهمین دور جشنواره آش‌های سنتی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر طی روزهای 29 و 30 ام مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، فرماندار شهرستان نیر گفت: این جشنواره طی روزهای 29 و 30 ام مرداد ماه در منطقه توریستی بولاغلار نیر برگزار می شود.

وی با تاکید به استقبال گسترده از این جشنواره طی سال های اخیر اضافه کرد: این استقبال به حدی است که شهروندان و افرادی که در سال های گذشته جشنواره را دیده اند منتظر برگزاری آن در سال جاری هستند.

صمدی ایجاد غرفه های متعدد با معرفی ۵۰ نوع آش را طی سال گذشته یادآور شد و افزود: صدها مسافر و گردشگر برای شرکت در این جشنواره سال گذشته به منطقه نمونه گردشگری بولاغلار رفتند و از برنامه های متنوع استفاده کردند.

وی افزود: در این جشنواره آشپزان متبحر و بانوان مبتکر در رقابتی تنگاتنگ به هنرنمایی پرداخته و با پخت آش های ویژه استان های مختلف کشور علاقمندان را به منطقه می کشانند و در پایان این رقابت آش های پخته شده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و بهترین آش از نظر کیفیت، طعم و همچنین مقبولیت عموم هموطنان، انتخاب شده و آشپز برتر مورد تجلیل قرار می گیرد.

در این جشنواره قرار است مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، بازی های بومی و محلی، برنامه های آوازخوانی و ترانه خوانی نیز اجرا شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار