"واپسین شب آوریل" در اردبیل به روی صحنه می‌رود

"واپسین شب آوریل" اثری جدید از گروه تئاتر صحنه نمین به نویسندگی و کارگردانی سعید افخمی و با بازی پرویز جهانگیری، سارا عبدالهی، فرزین اسماعیل‌زاده، حسام قدیمی و رضا پزشکی مردادماه سال جاری در اردبیل به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۸۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

مدیر گروه تئاتر صحنه نمین در گفتگو با خبرگزاری بسیج از نمین،با اشاره به محتوای نمایش "واپسین شب آوریل " اظهار کرد: این اثر نگاهی مدرن به یک واقعه تاریخی به نام جنگ جهانی دوم داشته و در آن جنگی که آلمان نازی با تمام اقتدار و قدرت خود شکست خورد را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

سعید افخمی گفت: اتفاقات این نمایش در منزل یکی از افسران گارد آلمان نازی سال‌ها پس از جنگ درحالی‌که او به آرژانتین گریخته روی می‌دهد و مأموری از دادگاه بین‌المللی پس از مدت‌ها جستجو، آن‌هم درست زمانی که خدمتکاران و ساکنان این خانه از گذشته ژنرال آلمانی بی‌اطلاع بوده و در تدارک برگزاری جشن هرساله نام جشن مردگان هستند عاقبت وی را پیدا می‌کند.

نویسنده و کارگردان نمایش "واپسین شب آوریل " افزود: این کار با نگاهی مدرن به یک رویداد تاریخی و هم‌چنین پیامدهای ناخوشایند یک جنگ سعی در بیان ناکامی خودکامگان و فروپاشی نظام سرمایه‌داری اشاره دارد و بازیگران این اثر بااستعدادی سرشار و ذوقی وصف‌ناپذیر صحنه‌های این کار را رقم می‌زنند.

وی بیان کرد: در صورت هماهنگی با مجتمع فرهنگی فدک اردبیل این کار از ساعت 18 روز بیست و سوم لغایت سی‌ام مردادماه امسال در پلاتو استاد نجفلو به روی صحنه خواهد رفت.

افخمی با اشاره به حامیان مایل این نمایش گفت: آقایان قربانعلی رستمی و اکبر نمینی دو تن از نمینی‌های فرهنگ دوست از جدیدترین اثر گروه تئاتر صحنه نمین حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.

وی از شیوا حجازی، افشار نعیمی، سعید اکبری و احد عبدالمحمدی به‌عنوان دیگر عوامل اجرایی اثر "واپسین شب آوریل " نام برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار