رئیس سازمان ورزش بسیج در پیامی درگذشت حاج مصطفی داودی اولین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران پس از انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، در پی درگذشت حاج مصطفی داودی اولین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران پس از انقلاب اسلامی، سردار کاظم یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج در پیامی این مصیبت را تسلیت گفت.

متن پیام سردار یزدانی  به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت حاج مصطفی داودی پدر شهید و اولین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران پس انقلاب شکوهمند اسلامی باعث تاثر و تالم گردید و بار دیگر جامعه ورزشی کشور با از دست دادن یکی از مدیران شایسته و با سابقه خود عزادار شد.

حاج مصطفی داودی مردی از جنس ورزش بود که در روزهای حساس پس از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی در صحنه های مختلف مدیریتی از خود بر جای گذاشت و با حرکت در مسیر ولایت سعی در تربیت مدیران ارزشی و انقلابی برای ورزش کشور داشت.

ضمن تسلیت درگذشت این مدیر با سابقه و پرتلاش ورزش کشور به جامعه ورزش و خانواده آن مرحوم، برای آن مرحوم به درگاه خداوند متعال علو درجات و برای خانواده محترمش صبر جمیل آرزومندم.

سرتیپ دوم پاسدار کاظم یزدانی

رئیس سازمان ورزش بسیج

گفتنی است حاج مصطفی داودی اولین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران پس از انقلاب اسلامی بود که به دلیل بیماری وخامت وضع جسمانی در سن 76 سالگی درگذشت.

داودی که پدر شهید بود در سال 1358 توسط شهید رجایی برای همکاری در ورزش آموزش و پرورش دعوت شد و به عنوان معاون نخست وزیر و رئیس سازمان تربیت بدنی در سال 1359 منصوب شد. او در سال‏‌های پرفراز و نشیب اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابتداً مسئولیت سازمان تربیت بدنی و سپس در سال 1360 ریاست کمیته ملی المپیک را عهده‌دار شد.

در سال‌های 1359 تا 1362 که داودی در مدیریت سازمان تربیت بدنی خدمت کرد، نسل جدیدی از نیروهای متدین، انقلابی و تحصیلکرده ورزش که عمدتاً فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی ورزش بودند، در بخش‌های مختلف مدیریتی ورزش کشور جذب شدند و بسیاری از آنها منشأ خدمات ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس و پس از آن در ورزش کشور شده‌اند.

از جمله این گروه می‏‌توان به محمد مایلی‌کهن، سید نصرالله سجادی، مهرزاد حمیدی، محمود گودرزی، شهید مرغوبکار، حجت‌الله خطیب، رضا قراخانلو، محمدرضا پهلوان، محمدرضا داورزنی و محمود خسروی‌وفا اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم داودی فردا (جمعه) ساعت 9 صبح از ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات